|
11-03-2009, 23:16
|
|
|
חבר מתאריך: 16.01.08
הודעות: 318
|
|
יש לך שגיאות רבות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
או.קי., אבל אני הבאתי סיבה מספיק טובה, לדעתי, לשינוי ציון על בסיס שינוים טבניים וקונסטרוקטיביים. מצד שני, אני לא ראיתי הוכחה לכך ששינוי הציון נבע משיקולים שיווקיים. לכן, מבחינתי לפחות, זאת רק ספקולציה.
|
לא הבאת סיבה טובה, וגם אין צורך לחפש סיבות נוספות. ציטטת מאיזה אתר. גם אם רמטכ"ל צבא רוסיה היה אומר את זה לא הייתי קונה את ההסבר הזה. כל כתבי העת והמומחים מסכימים על כמה יסודות בהיסטוריית הרק"מ הסובייטית. אם תרצה- אמליץ לך על ספרים טובים בנושא (באנגלית) ותיווכח בכך בעצמך.
לגופו של עניין- אתה באמת חושב ששינוי ציון הטנק הוא משיקולים מבצעיים?! אתה חושב שלמ"פ אכפת מה שם הטנק שלו? אתה חושב שיש לשם הטנק השפעה על התו"ל?
שינוי הציון נבע משיקולים שיווקים נטו. עובדה שכבר היה טנק כזה- T-72BU, ו"פתאום" החליטו להחליף לו את השם. מדוע? שוב, שיקולים שיווקים, בעיקר לאור הרצון לבדל לכאורה את ה-T-72BU מקודמיו המיושנים שהוכו שוק על ירך ע"י האברמסים האמריקאיים במבצע סופה במדבר. כאן נכנסים כל הסיפורים על מטווחי הברווזים וההשמדות מטווחים של 5 ק"מ וכל שאר המור"קים שהדוד סאם אוהב לנפנף בהם (ושלדעתי, אגב, רובם נכונים והגיוניים).
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
ניסו לייצא גם אותם, אלא שאף אחד לר רוצה בהם. T-80 היה יקר מ-T-72 כמעט פי שלושה, אבל וא בטח לא עלה על T-72 פי שלושה גם בביצועים שלו. חוץ מזה, מנועי טורבינות גז הם זללניים מבחחינת צריכת דלק, מה שגם מוריד את הטווח של הטנקים האלה בלי תדלוק, או שמצריך לתדלק אותם לעתים קרובות יותר, ובכך לנפח את הלוגיסטיקה. נכון לעכשיו, כאשר ל-T-90 ול-T-84 יש פחות או יותר אותו מיגון ואותן מערכות בקרת אש ואותו חימוש, אין יותר עדיפות לטנקים אוקראיניים מבחינת הביצועים שלהם, אבל יש להם יותר בעיות בתחזוקה. ולגבי מיגון שכבתי - יש הרבה גרסאות של T-72, וכמעט לכל גרסה יש מיגון (כלומר מילוי מיגון) שונה, ויש גם מיגון רב שיכבתי לדעתי. אבל לא בדקתי את זה.
|
זה לא נכון בכלל. את ה-T-64 שמרו בסוד זמן רב לאחר הופעתו. שוב, תקרא בספרים. המודיעין המערבי גילה עליהם מאוחר יחסית. הטנקים נפרסו רק בדיביזיות העילית הסובייטיות ואפילו לא נשלח לחזיתות מרוחוקות.
ה-T-80 פותח פחות או יותר ביוזמה מקומית של מהנדסי KMDB (ראה מאמר מצויין בנושא- WHY THREE TANKS?). נכון מאוד שהטנק סבל מבעיות טכניות רבות, וזו באמת אחת הסיבות שהצבא הרוסי לא הצטייד בכמויות גדולות שלו. עם זאת, בעת הופעתו, היה ללא ספק הטנק המזרחי הטוב ביותר, ואולי החדשני בעולם (למרות שאני שונא את ההגדרה הזו).
אם תקרא שוב מה שרשמתי, תראה שכתבתי שבגרסאותיו -הראשונות- של ה-T-72 לא היה מיגון שכבתי. בגרסאות המאוחרות יותר כבר היה. וזאת על אף שה-T-72 הופיע אחרי ה-T-64.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
זה לא העניין. אם, לדעתך, הציון T-90 בא לשרת אינטרס שיווקי, אז, לפי אותו ההגיון, גם ל-"נשר שחור" היו צריכים לתת ציון כלשהו. T-90 נכנס לשירות בשנת 1992, ורק ב-2000 הוא נמכר לראשונה למדינה זרה (הודו). "אובייקט 195" עדיין לא נכנס לשירות, אבל כבר הרבה זמן הציון שלו ידוע ברבים כ-T-95, ואף אחד לא מתכוון לשווק אותו, למיטב ידיעתי. אבל דווקא הטנק שפותח בכוונה תחילה לייצוא, דווקא הוא לא מקבל ציון T-XX שאמור, לפי מה שאתה טוען, לשפר את הפרספקטיבות השיווקיות שלו. הדבר הזה לא מסתדר אצלי.
|
שוב אתה טועה מאוד, ולא מבין את דבריי. T-90 (או למעשה T-72BU) הוא טנק שנכנס לייצור סדרתי. זו הסיבה שהוא קיבל סימול מסוג T-XX, יהא אשר יהא- T-72 או T-90 או T-72BU או לא חשוב מה. "הנשר השחור" לעומת זאת, כפי שרשמתי, היה רק אב טיפוס, ולכן לא קיבל סימול T מעולם.
לגבי ה-T-95, שוב לא קראת מה שרשמתי בצורה ברורה מאוד. ציינתי שהוא לכאורה חריג, וכי ההתבטאות של איגור סרגייב בשנת 2000 התחילה את הפארסה סביב הטנק. לולא היה אומר "לרוסיה יש T-95"- כולם היו רגועים ולא הייתה היסטריה גדולה כ"כ.
מקווה שהכל הסתדר לך...
|
|