04-01-2006, 11:13
|
|
|
חבר מתאריך: 17.06.05
הודעות: 1,637
|
|
'שולה מטבריה' הוא 'מיכאל מנס ציונה'
http://www.inn.co.il/news.php?id=135139
יועצי התקשורת של המתמודדים השונים אומרים כי במערכת הבחירות הנוכחית יש מגמה ראשונה מסוגה, דילוג מעל התיווך של כלי התקשורת ופנייה ישירה אל המצביעים באמצעות האינטרנט.
לדברי יועצי תקשורת המובאים בבטאון העתונאים 'העין השביעית', "אנשי האינטרנט של המפלגות ייכנסו לכל פורום וצ'אט באתרים הפופולריים וינסו לצוד שם את הדור שכבר כמעט שכח איך מריח נייר עיתון. 'אנחנו נדאג להעביר ברשת - בתפוצה רחבה מאד ובעלות אפסית את כל הקטעים הכי מושחזים על המתחרים שלנו', אמר אחד מיועצי התקשורת".
כתבתנו רותי אברהם מוסרת כי 'קדימה', מפלגתו של שרון, עוסקת במרץ בחדירה לעולם האינטרנטי והיא פועלת עם חברת 'גריי אינטראקטיבי' העוסקת בפיתוח אתרי אינטרנט. אחד מבעלי החברה הוא יועצו של שרון, ראובן אדלר. אחד ממנכ"לי החברה ערן ארדן, יפתה את הגולשים באמצעות הבטחה "להשתלב" בקמפיין על ידי עיצוב סטיקרים ועריכת סרטים. הוא ציין כי גוייס גם עובד שתפקידו "לקרוא את כל הטוקבקים, התגובות לכתבות באתרי החדשות, ולהעביר לגורמים הממונים עליו נושאים שדורשים טיפול או תגובה".
עוזר של אחד מחברי הכנסת אף הודה כי יועצי התקשורת והעוזרים הפרלמנטריים הופכים בקלות ל'מיכאל מנס ציונה' או ל'שולה מטבריה'. "כשכתבו על חבר הכנסת שאצלו אני עובד דברים שליליים שלחתי עשרים תגובות מיידיות בשמות שונים שהמצאתי", אמר, "ככל שיתקרבו הבחירות אני מניח שזה יתגבר וניעזר גם בפעילים".
ייתכן שמימצאי סקר חדש המתפרסם באתר אייס הם אלו שעומדים בבסיס ההחלטה להגיע למצביעים דרך האינטרנט. מסקר TIM של מכון TNS טלסקר, עולה כי 51% במדינה, 3.6 מיליון ישראלים, משתמשים באינטרנט. 71% גולשים לפחות פעם ביום, 96% מהבית ו 60% גולשים גם ממקומות אחרים. מהסקר עולה כי לפחות באינטרנט הצליחה האינטגרציה, משאת נפשו של משרד החינוך. אם פעם הגולש הממוצע היה משכיל עשיר וצעיר, כיום כולם גולשים, ילידי הארץ, עולים, יהודים וערבים.
|