19-12-2005, 19:09
|
חסום
|
|
חבר מתאריך: 09.12.05
הודעות: 115
|
|
deepspace
הכיוון שלך נכון, אבל הוא לא מדויק,
ישנם 2 פרמרטרים "בעיייתיים" בנחיתה על נומ"ט.
1: הנטייה לנחות בצורה תלולה "להתרסק" על המסלול, זוהי הטכניקה הנכונה לנחיתה בגלל המסלול הקצר בנומ"ט, ומכיוון שקשה "לשפוט" כאשר נוחתים נחיתה עדינה יותר (כזו שמבוצעת על מסלול רגיל) אזי משתמשים בטכניקה הזו ולכן מטוסים שמיעדים ל NAVY יש להם כני נסע מחוזקים וכו'.
אין זה אומר שלא ניתן לנחות בצורה הרבה יותר עדינה על נומ"ט, בהחלט אפשר אבל זה יותר מסוכן ויותר קשה בשל הקושי של הדיוק בנחיתה. שורה תחתונה- F-16 לדוגמא יכול לנחות על נושאת המטוסים בנחיתה רגילה, מבלי להזיק לכני הנסע ולמבנה כלל וכלל.
2. כבל העצירה, אכן כבל העצירה הוא הנקודה היותר בעייתית (ועליה יש גם פחות אינפורמציה..), קח לדוגמא את ה F-18 מהירות נחיתה שלו יכולה בהחלט להגיע ל 150 קשרים ואפילו יותר, זוהי בדיוק מהירות הנחיתה של F-16 בתצורה קלה. לגבי השאלה האם הוו יעמוד בעומס? צריך לזכור שהוו של הF-16 עמיד במהירויות של למעלה מ170 קשרים בנחיתה על מסלול רגיל, גם כאשר משקל המטוס הוא כבד. אכן יש הבדל בין מערכת הכבל במסלול רגיל ובין מערכת הכבל על נושאת המטוסים, מכיוון שאיני מכיר את המערכת על נושאת מטוסים בצורה מספיק טובה, אז אני מסכים שייתכן שבנקודה זאת תהיה בעיה (למרות שלמיטב זכרוני יש למערכת הכבל בנומ"ט אפשרות להגמיש את עצמה ולהתאים את עצמה לנחיתה במהירויות שונות) והוו לא יעמוד בעומס. אני מדגיש שזה רק ייתכן, ואם הייתי צריך להעריך הייתי מעריך שבנחיתה חד פעמית, בתצורה קלה, הוו של הf-16 כן יחזיק מעמד .( נחיתה בתצורה קלה המטוס נוחת ב כ-145 קשר, משקל המטוס הוא כ 20000 ליב. הוו אמור לאפשר נחיתה במסלול רגיל גם במשקלים של מעל 30000 ליב', וגם במסלול רגיל כאשר נכנסים לכבל העצירה לוקחת שתי שניות לא יותר)
לגבי ההמראה- כפי שציינתי גם אני מעריך שהדבר לא אפשרי, אז תגובתך לא היתה ברורה לי.
שורה תחתונה- בהחלט יש סיכוי ש f-16 ינחת בצורה חד פעמית על נומ"ט כל זאת בסייגים שציינתי.
פז.
|