לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-12-2004, 23:37
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 879
סקירה- טרפדות

אחרי הפסקה קצרה- עוד סקירה בנודע להסטוריה של חיל הים. המידע מאתר המורשת של החיל.

בנין כוח הטרפדות החל מיד אחרי תום מלחמת העצמאות .
בשנת 1950 הוזמנה בניית ארבע טרפדות חדשות במספנה צרפתית . היה זה הרכש הראשון בצה'ל של אמצעי לחימה חדשים , עד אז ובמשך תקופה ארוכה לאחר מכן , הסתפק צה'ל ברכש אמל''ח מעודפי מלחמת העולם שהסתיימה חמש שנים קודם לכן .
במקביל נרכשו באנגליה שמונה ספינות טורפדו בריטיות מעודפי המלחמה.
בשנת 1951 החלו להגיע לארץ טרפדות משני מקורות אלה וכך נולד כוח הטרפדות שהצטרף לטרפדת בודדת שנרכשה בארה'ב והייתה למעשה הראשונה בשרות . הייתה זו הטרפדת אח'י 'נץ' שנשאה את מספר הדופן ט – 15 שהוסב בהמשך ל – ט – 200 .

כוח זה שהיה מרכיב עיקרי בתפיסת הלחימה של חיל הים , פעל בשילוב עם שייטת הפריגטות ואחריהן עם שייטת המשחתות עד סיום תפקידיו בסוף שנות הששים , עת הוחלף על ידי סדר הכוחות של הסטילי''ם .
את תפקידי הבט''ש שבהם נשאו הטרפדות בעיקר המעמסה נטלו עליהם מעתה הדבורים .

דגמי הטרפדות :

הטרפדת הראשונה – אמריקאית מדגם 'היגינס' (ט - 15-אח'י נץ).
נתונים טכניים :
אורך: 70 רגל
רוחב: 19 רגל
שוקע: 5 רגל
דחי: 43 טון
הנעה : 3 מנועי בנזין 'פקרד' שלושה מדחפים
מהירות: 40 קשר
טווח הפלגה: 600 מייל ב15- קשר
צוות: 16 קצינים ובד''א
חימוש: 2 צינורות טורפדו ''18
1 תותח 40 מ'מ

ארבעה הסטרי''ם החדשים שנבנו עבור חיל הים בצרפת במספנת MEULAN.

ט- 205 -אח'י בז
ט-206 -אח'י תחמס
ט - 207 - אח'י פרס
ט - 208 - אח'י יסעור

נתונים טכניים:
אורך: 85.3 רגל
רוחב: 20.7 רגל
שוקע: 5 רגל
דחי: 62 טון
הנעה ארבעה מנועי בנזין 'יונקרס' שני מדחפים
מהירות: 42 קשר
טווח הפלגה: 600 מייל ב-29 קשר
צוות: 15 קצינים ובד''א
חימוש: 2 צינורות טורפדו ''18
1 תותח 40 מ'מ

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ספינות דיזל סדרה שניה - ממספנת MEULAN בשנת 1956 נבנו במספנת MEULAN ארבע ספינות
הנעה שני מנועי דיזל 'נייפיר דלטיק' שני מדחפים
ט- 203 - אח'י איה – [בנייה חדשה במספנת MEULAN , ירשה את השם
ומספר הדופן מקודמתה ]
ט- 204 - אח'י דיה – [ כנ'ל ]
ט- 206 - אח'י תחמס – [ הייתה אב טיפוס לספינות הדיזל . היא עברה הסבה
אחר תאונה ונבנתה מחדש במספנת MEULAN ]

ביתר ספינות MEULAN הומרו מנועי היונקרס במנועי פקרד


שמונה סטרים בריטיים דגם 'ווספר'.

ט- 201 -אח'י נשר
ט- 202 - אח'י עיט
ט- 203 - אח'י איה
ט- 204 -אח'י דיה
ט- 209 -אח'י שלדג
ט- 210 - אח'י לילית
ט- 211 - אח'י ינשוף
ט- 212 - אח'י תנשמת

* שמות ומספרי הטרפדות שונו בנסיבות שונות.

נתונים טכניים:
אורך :70 רגל
רוחב : 19 רגל
שוקע : 5 רגל
דחי : 43 טון
הנעה : שלושה מנועי בנזין 'פקרד' שלושה מדחפים
מהירות: 40 קשר
טווח הפלגה : 600 מייל ב – 15 קשר
צוות : 16 קצינים ובד''א
חימוש : 2 צינורות טורפדו ''18
1 תותח 40 מ'מ
2 תותחי 20 מ''מ

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


טרפדות מדגם BAGLIETO
אח'י אופיר ט- 150
אח'י שבא ט- 151
אח'י תרשיש ט- 152

נבנו באיטליה ב- 1956 עבור חיל-הים, לשימוש בזירת ים סוף.
תוכננו בצורה שתאפשר להעבירן ביבשה דרך מעלה העקרבים לאילת.
ספינות אלה השתתפו בתפיסת שארם-א-שיך על ידי חיל-הים במלחמת ששת הימים.


נתונים טכניים :
אורך : 16 מטר
הנעה : שני מנועי בנזין 'פקרד' - שני מדחפים
מהירות : 40 קשר
חימוש : תותח 40 מ'מ
2 תותחים 20 מ'מ או 2 צינורות טורפדו ''18

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י stealth בתאריך 03-12-2004 בשעה 00:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 04-12-2004, 02:56
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תיקונים קטנים
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "על גבי הסט"ר שבמוזיאון חיל הים בחיפה..."

תיקון לשתי טעויות:

1. ההתקפה המוצלחת עליה אתה מדבר התרחשה לא במהלך המלחמה אלא דווקא יומיים אחריה – ב 12 לאוקטובר. שני סט"רים מצריים מדגם P-6 טובעו, אחד על ידי אח"י אילת והשני על ידי שני הסט"רים ישראלים שליוו אותה. אם זכרוני אינו מטעה אותי, לפני כ 6 או 7 שנים התפרסה כתבה מצויינת במגזין של הצי האמריקני אודות הקרב הנ"ל והמארב המוצלח שטמנו המצרים לאילת.

2. הסט"ר שמוזיאון בחיפה (ראו תמונה) הוא בכלל לא ישראלי אלא דווקא מצרי מדגם סובייטי PROJEKT 123 שנתפס שלל בנמל עדביה דרומית לסואץ ביומה האחרון של מלחמת יוה"כ. למיטב ידיעתי, חיל הים לא עשה בו שימוש מבצעי ואחרי גרירה קצרה אל ראס-סודר (או אולי אבו-רודס), הוא הובל לארץ בדרך היבשה ואופסן במקום כלשהו עד להקמת המוזיאון. מלבד זוג טילי טורפדו (בקוטר סובייטי סטנדרטי של 533 מ"מ = 21 אינטש), הסט"ר הספציפי הזה היה חמוש בזוג מקלעי 12.7 מ"מ בצריחון אחורי ומטל"ר 6*2 בצריחון קדמי (משום מה לי זכור שדווקא בקוטר 107 מ"מ ולא 122 מ"מ אבל לך תדע), למרות שהיו גם ספינות מאותו דגם עם צריח מקלעים קדמי וגם ללא צריח קדמי כלל.

סוף שבוע נעים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:45

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר