09-12-2005, 10:34
|
|
|
|
חבר מתאריך: 10.10.04
הודעות: 2,481
|
|
|
No!! Please Dont!
האוטובוס האדום של לונדון ירד מהכביש
יום שישי, 9 בדצמבר 2005, 8:14 מאת: הארץ
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://mad.walla.co.il/w/18-200/187657-18.jpg]
"לונדון תאבד את אחד מסמליה העיקריים. זה דומה להחלפת ה'ביג בן' בשעון דיגיטלי" (צילומים: רויטרס)
האוטובוס המסורתי יוחלף באוטובוס קומותיים חדיש, הכולל מסכי טלוויזיה. בבירת בריטניה יישארו רק שני אוטובוסים אדומים לתיירים
אחד מכלי הרכב המפורסמים בעולם, אוטובוס הקומותיים האדום של לונדון, יצא אתמול לנסיעתו האחרונה ברחובותיה של בירת אנגליה. כמו בכל יום ב-51 השנים האחרונות, יחלוף האוטובוס, המכונה "רוטמסטר", במסלולו הקבוע ליד אתריה המפורסמים של לונדון כ"ביג בן", רחוב דאונינג וכיכר טרפלגר.
הנוסעים הנלהבים שעלו אתמול לאוטובוס ידעו שמדובר במסע בשבילי ההיסטוריה. זו הפעם האחרונה לדילוגים מעלה-מטה מסיפון התחתון לעליון ובחזרה, הפעם האחרונה לתשלום דמי הנסיעה לכרטיסן, וכמובן הפעם האחרונה בה יוכלו להודיע על רצונם לרדת מהאוטובוס במשיכת הכבל המחובר לפעמון, שמשמיע צליל "דינג-דונג".
החל ממחר יופעלו רק שניים מהאוטובוסים הקלאסיים במסגרת השירות לשימור המורשת, בקו "תיירות" מיוחד. הנוסע הרגיל ייאלץ להתרגל לאוטובוס קומותיים חדיש, שבו רק נהג (ללא כרטיסן), דלתות אוטומטיות ומסכי טלוויזיה.
מאז החליט ראש עיריית לונדון קן ליווינגסטון להוריד מהכביש את האוטובוסים בגלל בעיות בטיחות, זיהום אוויר ונגישות, התנהל פולמוס נרחב בנדון. "לונדון תאבד את אחד מסמליה העיקריים. זה דומה להחלפת ה'ביג בן' בשעון דיגיטלי", אמר תייר איטלקי. ג'יימס לואיס, תושב לונדון שנסע באוטובוס בבוקר הפיגועים של השבעה ביולי, אמר כי "בימים בהם זקוקה לונדון יותר מכל ליצירת קשר קהילתי, נמחק מהנוף אחד מסמליה החשובים ביותר. העלייה לאוטובוס הצליחה ליצור תקשורת בין אנשים שהיו זרים לחלוטין".
ג'ולי אוונס, גם היא תושבת לונדון, מעדיפה דווקא את דור האוטובוסים החדש והיעיל יותר. לדבריה, "ברוך שפטרנו. האוטובוסים הישנים היו מלכודת מוות לעובדים ולנוסעים. הטכנולוגיה היתה משנות החמישים, ושם היה על כלי הרכב האלו להישאר".
מאוטובוס לבית קפה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://mad.walla.co.il/w/18-200/187656-18.jpg]
אוטובוס קומותיים בנסיעתו האחרונה
בשנות החמישים נחשב ה"רוטמסטר" - בעל השלדה הכפולה, הגה הכוח ומרכב האלומיניום - לרכב בעל עיצוב מהפכני. המעצב דגלאס סקוט, שתיכנן גם את תאי הטלפון האדומים, התבקש לשרטט תוכניות לייצור לאוטובוס ייחודי שיחליף את צי החשמליות העירוניות.
עיצובו הייחודי של ה"רוטמסטר" ומעמדו כסמל, יצרו לא רק מחנה של אוהבי אוטובוסים, אלא גם שוק משגשג של "יד שנייה". מחברת "אנסינגבס" נמסר כי בשנים האחרונות נמכרו 350 דגמי "דבל-דקרס". "פונים אלינו מכל העולם", אמר בעל החברה.
כלי הרכב ההיסטוריים שיצאו מכלל שימוש משמשים כיום כבתי מגורים, בתי קפה, משרדים, מסעדות, ברים ומוצגי פרסום באירועים.
על אף הגיל והקילומטרז' הגבוה, עשוי "רוטמסטר" ממוצע להימכר תמורת עשרת אלפים ליש"ט (כ-17 אלף דולר). כדי למלא את מיכל הדלק שלו ייאלץ הבעלים החדש להיפרד מסכום של כ-120 לי"ש. כריס דוביניג, שקנה לעצמו "רוטמסטר" לפני כשנה, סיכם את הנושא: "זה כיף ענקי ותענוג בנהיגה. אף פעם לא צפוף בו, ואפשר לנסוע במסלולי האוטובוסים. הבעיות, לעומת זאת, הן בעיקר צריכת הדלק - 22 ליטר ל-100 ק"מ – וכמובן, נושא החניה".
מקור: http://news.walla.co.il/?w=//822392
_____________________________________
-
|