19-12-2006, 19:17
|
|
|
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 888
|
|
התנהלות צרכנית בישראל
שלום רב למשתתפי הפורום,
בזמן האחרון אני שם לב להרבה הודעות בפורומים כמו הפורום הזה ואתר ynet (טוקבקים וכדומה) בנושאי תלונות צרכניות כנגד עסקים וחברות. הרבה משפטים מסוג "האם ניתן לתבוע?", "כדאי לפתוח בתובענה ייצוגית כלפי..!!" ועוד משפטים מהסדרה..
החשש העולה בפני הוא האם הצרכן בארץ חושב שמגיע לו יותר ממה שבאמת מגיע לו? - האם הבעיה המרכזית היא בהתנהלות העסקים או בידע של הצרכן הישראלי? או בגאווה של הצרכן הישראלי שחושב שמגיע לו הכל?
ואם תשאלו אותי אישית, אני מאמין שלכולם יש חלק. אבל - שהבעיה הגדולה יותר בארץ היא בצרכנים. ואם תשאלו למה, אני מתעסק בנושא הצרכנות, ואני מכיר רפש של ענפים מסויימים במשק ורפש של גופים ספציפיים במשק, ויותר טוב - אני מכיר יותר ישראלים.
חששי הגדול הוא שהצרכן הישראלי הוא קנטרן, רמאי, חסר תום לב. שאלת הפיצוי היא שאלתו המרכזית.
מדוע זה חלק מהתרבות הצרכנית בארץ? כמובן - דבר זה אינו מכליל את כל הישראלים. (לדוגמא, משפט זה יעלה אצל הרבה ישראלים את המחשבה שצריך לנקוט כרגע בתובענה ייצוגית נגדי)
עצות לצרכנים - על מנת למנוע בורות, ולמנוע את עוגמת הנפש, שלטענתכם נגרמת לכם, תנסו לקנות את העצות הבאות בחינם:
לפני ביצוע עסקאות, ממש - ברגע זה, תקראו את חוק הגנת הצרכן, את תקנות האחריות החדשות, את חוק החוזים, ותתחילו להפנים. צריך להבין - ידע זה כח, והבורות היא זו שמובילה אתכם מטה. (ולא, לא ניתן לבטל עסקה אחרי 14 יום אחרי שקניתם בחנות, זה תלוי במדיניות ההחזרה של העסק, דבר שלא טרחתם להסתכל עליו, או לדעת שצריך להסתכל עליו)
לפני ביצוע עסקאות - לדרוש לעיין בחוזה - במיוחד בעסקאות שמקורן בטלפון. לא לשכוח כמובן לבדוק מה קורה בסוף החוזה.
להתייעץ עם מביני דבר, במכרים לפני ביצוע עסקאות, לבצע סקרי שוק מקיפים.
אם אתם באמת מרגישים, וכמובן יודעים עסק באמת פעל בחוסר תום לב, פעל בניגוד לדין, להגיש תביעה בבית-משפט לתביעות קטנות.
|