12-10-2009, 16:49
|
מנהל צו"ב
|
|
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
|
|
|
פלסן הישראלית ואושקוש האמריקאית קיבלו מצבא ארצות הברית הזמנת המשך לרכב ממוגן ב-408.5
15:26 | 12.10.2009 אורה קורן סך הזמנות הצבא האמריקאי לרכב ממוגן משתי החברות עלה ל-5,219 כלי רכב בעלות כוללת של 2.76 מיליארד דולר
חברת פלסן הישראלית וחברת אושקוש האמריקאית קיבלו מצבא ארצות הברית הזמנת המשך לרכב ממוגן ב-408.5 מליון דולר. מדובר ב-932 כלי רכב שהחברות נדרשות למסור עד סוף מארס 2010 - כך פורסם היום באתר www.rttnews.com. בכך מגיע היקף ההזמנות של הצבא האמריקאי משתי החברות - מיוני 2009 - ל-5,219 כלי רכב ממוגנים בעלות כוללת של 2.76 מיליארד דולר. חלקה של פלסן בעסקות הוא כ-25%.
שיתוף הפעולה בין החברות מתבסס על רכב כבד שמייצרת אושקוש ואותו ממגנת פלסן. המיגון הוכיח את עצמו בפעילות האמריקאית באפגניסטאן ובעיראק, והוא נועד לכוחות שממשיכים לשהות שם. פלסן מנהלת מגעים עם יצרניות רכב נוספות לשיתוף פעולה במכרזים במדינות נוספות. באחרונה נמסר כי פלסן מרחיבה את שטח המפעל שלה בבנינגטון, שבארצות הברית, כדי לעמוד בקצב ההזמנות. מנכ"ל פלסן, דני זיו, סיפר ביולי השנה בראיון לדה-מרקר על יכולות המיגון שמציעה החברה - "אנחנו בונים רכב ש'מנהל' את אנרגיית הפיצוץ של המטען או של המוקש, כך שתגרום למינימום של פגיעה בחיילים ובמרכיבי הרכב החיוניים. תא הלוחמים מתוכנן כך שלאחר הפיצוץ יוכלו החיילים לפתוח את הדלת ולצאת מכלי הרכב".
"בעקבות המלחמה בעיראק תחום מיגון הרכב הצבאי זכה לחיזוק רב בצבאות העולם, והחדשות הטובות הן שהמיגון נהפך לסטנדרט. מי שמכיר את השוק הצבאי יודע שכשנוצר סטנדרט - אין ממנו חזרה. כשם שלכל החיילים בישראל יש אפודי מגן, כך זה גם בתחום המיגון לרכב", מסביר זיו. "המיגון שאנחנו מייצרים הוא כבר סטנדרט צבאי שיישאר לתמיד".
פלסן נחלה הצלחה משמעותית עוד בטרם העסקה הנוכחית. "ב-2008 מכרנו ב-700 מיליון דולר, לעומת מכירות של 300 מיליון דולר ב-2007 (גידול של 135%). ב-2009 אני מצפה למכירות בסדר גודל דומה לזה של 2008, וזה לא מעט", מוסיף זיו.
http://www.themarker.com/tmc/articl...20091012_312465
|