29-10-2005, 11:26
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
|
|
ה Yak-25 Flashnight נולד לאחר צורך למטוס יירוט שייגן על הטריטוריות הצפוניות והמזרחיות של בריה"מ. את הרעיון למטוס דו-מושבי המונע ע"י שני מנועי turbo-jet הגה סטאלין באוגוסט 1951.
ה Yak-25 Flashlight היה המטוס הסובייטי הראשון שצוייד במכ"ם ויכל היה לפעלול בגל מזג אוויר.
אב-הטיפוס, Yak-120, טס לראשונה ב 19 ליוני 1952. המטוס נכנס לייצור סידרתי בשנת 1953 למרות מספר בעיות שנתגלו, אחת מהן הייתה במכ"ם. פיתוח המכ"ם שתוכנן בשביל המטוס, ה Sokol RP-6, עוד לא הושלם, ומטוסי ה Yak-25 שיוצרו בין השנים 1953-1955 צויידו במכ"ם ה RP-1D. לאחר מכן, מטוסים שצויידו במכ"ם ה Sokol קיבלו את הציון Yak-25M, והמטוסים הראשונים מדגם זה נמסרו לחה"א הסובייטי בינואר 1955.
ישנן מספר נוסף של וראסיות.
במספר מטוסי Yak-25M הותקנה מערכת Gorizont-1 שאיפשרה להטיס את המטוס מרחוק ע"י תחנת שליטה קרקעית. מטוסים אלה קיבלו את הציון Yak-25MG.
בין 1956 ל 1956 הוסבו גם מספר מטוסי Yak-25M ל "testbed" לניסויים בטילי א"א. ה Yak-25K-5 צוייד במכ"ם ה Izumrud וארבעה טילים "רוכבי קרן" RS-1U, או כפי שהם ידועים בנאט"ו, AA-1 'Alkali'. במטוסים אלו הוסרו שני התותחים.
ה Yak-25K-8 צוייד בטילי K-8 (AA-3 Anab), אבל בוטל מאוחר יותר בשל העדפה ל Yak-28P.
גרסאת הצילום כונתה Yak-25RV (Razvedchick Vysotnyj), "צילום בגובה רב". כנף ה Yak-25RV תוכננה מחדש, ואורכה היה 23 מטר, יותר מפי 2 אורך הכנף של ה Yak-25M. המצלמות הותקנו בתוך גוף המטוס. בחלק מן המטוסים הוסר תותח אחד.
ה Yak-26 היה פיתוח של ה Yak-25 כמפציץ, אבל רק תשעה נבנו.
ה Yak-27 היה שיפור של ה Yak-25 שצוייד במנוע רקטי לשיפור הביצועים בגובה רב. דגם היירוט, ה Yak-27V לא נכנס לשירות, ואילו מדגם הצילום, ה Yak-27R, נבנו 160 מטוסים שנכנסו לשירות בשנות ה 50 המאוחרות.
בשנת 1961 מספר מטוסי Yak-25RV יוצרו כמטרות דמה לאימון טייסים. ה Yak-25RV-I הייתה גרסא מאויישת לאימון ללא ירי אש חיה, וה Yak-25RV-II היה בלתי מאוייש לאימון באש חיה.
נתונים (Yak-25):
אורך: 15 מטר.
מוטת כנף: 10 מטר.
גובה: 4 מטר.
משקל ריק: 5 טון.
משקל המראה מקסימלי: 9 טון.
מנועים: שני מנועי טורבו סילון Mikulin AM-5 או Klimov RD-9. שניהם הפיקו 5,000 ליברות דחף.
מהירות מירבית: 1,090 קמ"ש.
טווח: 2,700 ק"מ עם מיכלים חיצוניים.
תקרת שיוט: 15 ק"מ (50 אלף רגל).
קצב נסיקה: 1.8 ק"מ לדקה.
יחס דחף\משקל: 0.53:1.
חימוש: שני תותחי Nudelman NL-37 בקוטר 37 מ"מ.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
|