04-10-2005, 11:12
|
מנהל: כלכלה עסקים ושוק ההון, משפטים וצרכנות
|
|
חבר מתאריך: 10.07.02
הודעות: 9,896
|
|
מטרת תיאום מס היא לאכוף את גביית המס ע"י המדינה
בטופס 101 שממלא כל עובד חדש במקום עבודתו הוא נשאל "האם יש לך הכנסה נוספת" - אם התשובה היא כן, על המעביד לנכות 49% מס או ע"פ אישור תיאום מס שממציא העובד.
שיטה יוצרת מצב בו יש תמריץ כלכלי לעובד לבצע תיאום מס (אלא אם הוא מרוויח עשרות אלפי ש"ח וממילא אין צורך בתיאום...)
אם העובד משקר ורושם כי אין לו הכנסה נוספת, הוא עלול להסתבך כי מדובר במסמך רשמי עליו העובד גם חותם.
כל נושא המס נמדד במונחים שנתיים, כך שבעלי הכנסות נמוכות לא מגיעים לסף המס ותיאום המס מאפשר להם להנות מהפטור ממס כבר בשלב התלוש, ולא באמצעות הגשת דוחות להחזר מס בעתיד.
המלצתי היא כן לבצע תיאום מס, אפילו אם מדובר בעבודות קצרות מועד - זה לא עניין כזה מסובך למלא טופס ולשלוח אותו בדואר למס הכנסה...
_____________________________________
|