לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-10-2005, 07:42
צלמית המשתמש של minimax
  משתמשת נקבה minimax minimax אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 10,153
שלח הודעה דרך MSN אל minimax Facebook profile
סעו באוטובוס! עיתון ת"א חושף לראשונה את תוכנית התחבורה החדשה



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tam.co.il/30_9_2005/images/map.jpg]

מפת התחבורה הכוללת המתוכננת לתל אביב
הדמיה: "נתיבי איילון"
תחשבו לונדון בתל אביב
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tam.co.il/30_9_2005/images/io.gif]
כל קווי האוטובוס ישתנו וניתן יהיה לזהותם לפי צבעים
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tam.co.il/30_9_2005/images/io.gif]
קווים בכתום - נסיעה בתוך העיר
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tam.co.il/30_9_2005/images/io.gif]
אדום - קווים לערים הסמוכות ולדרכים הראשיות בעיר
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tam.co.il/30_9_2005/images/io.gif]
כחול - תחבורה לערים רחוקות יותר
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tam.co.il/30_9_2005/images/io.gif]
ירוק - אוטובוסים יעצרו רק בתחנה המרכזית וברכבת
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tam.co.il/30_9_2005/images/io.gif]
היישום המשוער: 2006
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tam.co.il/30_9_2005/images/io.gif]
מפתח דרכים

מאת: אבישג בדש- זברו

מערכת התחבורה של תל אביב תזכיר בקרוב את האנדרגראונד בלונדון. לא, לא יהיו כאן רכבות תחתיות, אבל קווי אוטובוס בצבעים שונים ייסעו ברחובות ולפיהם נדע אם מדובר בקו שהגיע מחוץ לעיר או בקו הנוסע רק בין השכונות. רבים ממספרי הקווים אליהם התרגלו הנוסעים עד היום ומסלולי הנסיעה יעברו מהפך. מעתה יתרגלו הנוסעים לזהות את נתיבי התנועה שלהם על פי מספרי קווים חדשים וכאמור, על פי צבע האוטובוס.
את תוכנית הקווים החדשה יזם משרד התחבורה במטרה להקל על הפקקים והצפיפות בכבישים. במשרד מבטיחים כי הניכור, ההתעלמות, הקשיים והעומסים יהיו נחלת העבר של אלפי המבקרים בתל אביב, מאחר שזמני ההמתנה בתחנות האוטובוס יופחת בכ-15 עד 25 אחוז. התוכנית אמורה להתבצע במהלך שנת 2006.
על התוכנית יהיה מופקד מינהל התחבורה הציבורית בחברת נתיבי איילון, והשינוי יתבטא בכל קווי האוטובוסים של החברות דן, אגד וקווים.

זמני המתנה קצרים

מערכת הקווים בנויה מרשת קווים ראשית ורשת קווים מקומית. הרשת הראשית מתייחסת לאוטובוסים המגיעים מערים המקיפות את תל אביב ונכנסים לתוכה. הרשת המקומית הינה תל אביבית, החוצה גם את הרחובות הקטנים ומחברת גם בין הקווים של הרשת הראשית. ואלה הצבעים:
הקווים הכתומים - מעין קווי אוטובוס שכונתיים שיעברו בכל שכונות העיר בדרום ובצפון. הקווים הכתומים יהיו בעלי הכיסוי הנרחב ביותר ויהוו קשר גם בין הקווים של הרשת הראשית. במסלולים אלה ייסעו מיניבוסים, וזמני ההמתנה בתחנות ההסעה יהיו בסביבות 7.5 דקות. כל המיניבוסים יהיו נגישים לנכים ובעלי רצפה נמוכה.
הקווים האדומים - קווי הגוש המרכזי המחבר בין תל אביב לערים המקיפות אותה מקרוב כגון בני ברק, רמת גן, גבעתיים, חולון ובת ים וכמובן גם יפו. בקווים אלה נוסעים תושבים רבים ובהם ניתן יהיה לנסוע בתוך הערים שמסביב ולהיכנס לתוך הדרכים הראשיות של תל אביב. מי שירצה להיכנס לתוך הרחובות הקטנים יעלה על אחד האוטובוסים הכתומים. מאחר שתדירות השימוש בקווים אלה היא גדולה, זמני ההמתנה בתחנות יהיו בין 3 ל-7.5 דקות.
הקווים הכחולים - הקווים המטרופוליטניים הינם קווי שירות המקיפים אזור נרחב יותר מהקווים האדומים. גבולות הגזרה של קווים אלה יהיו נתניה בצפון, מודיעין במזרח ואשדוד בדרום. האוטובוסים ייכנסו לתוך תל אביב כמו הקווים האדומים ויעברו ברחובות הראשיים.
הקווים הירוקים - אוטובוסים שיגיעו לתל אביב ממקומות מרוחקים כגון ירושלים, אשקלון, קרית שמונה ועוד. קווים אלה לא ייכנסו לתוך תל אביב אלא יעצרו בתחנה המרכזית או בתחנת הרכבת בארלוזורוב.

התמצאות קלה יותר

במשרד התחבורה ובנתיבי איילון מסבירים כי מטרתה העיקרית של התוכנית היא לצמצם את מספר הקווים, לפשט את המערכת התחבורתית, ליצור סימטריה בין כיווני הנסיעה ולגרום לשימוש יעיל יותר בדרכים המרכזיות. השימוש באוטובוסים יהיה נגיש וקל יותר להתמצאות. השיפור בזמינות האוטובוסים ובכיסוי השטח יקל משמעותית על נגישות הנוסעים למקומות העבודה.
אם התוכנית אכן תתברר ככזו יעילה, הרי שתלונות הצרכנים על רמת שירות ואמינות נמוכות יחסית, זמני נסיעה ארוכים, ריבוי הקווים והחלופות ייעלמו כמעט לחלוטין.
לטענת משרד התחבורה, שירות הקווים החדש לא יועיל רק לנוסעים, אלא הוא גם בעל מודעות גבוהה יותר לנושא איכות הסביבה. לדברי מתכנני השירות החדש, המערכת החדשה אמורה לצמצם את חשיפת האוכלוסיה למטרדים סביבתיים כגון רעש וזיהום אוויר. לדוגמה, ברחוב אלנבי, המשופע בתחנות המתנה לאטובוסים, יהיו בעתיד פחות תחנות בגלל צמצום קווי אוטובוס העוברים באותו מסלול בדיוק.
"כדי להכין את המערכת החדשה נכנסנו לאוטובוסים רבים וחילקנו לנוסעים שאלונים כדי ללמוד על צורכי האוכלוסיה", מספרת ראש מינהל תחבורה ציבורית בנתיבי איילון, רותי אמיר. "התוכנית נועדה לפתור את הבעיות באמצעות הפחתת הקווים. למדנו שאת הנוסעים מטרידים ביותר זמני ההמתנה, ולכן נגביר את תדירות האוטובוסים ונקצר את זמני ההליכה ברגל לתחנות.
"אף קו שפועל היום לא יהיה קיים בעתיד. יהיו קווים חדשים עם מספרים חדשים ובצבעים שונים. בשלב זה, אחרי שהושגו סיכומים עם הרשויות המקומיות, אנחנו נערכים ליישום התוכנית. בפתח תקוה המערכת כבר החלה לפעול ובתל אביב, יפו, רמת גן, חולון ובת ים הכוונה היא ליישם את התוכנית במהלך שנת 2006".
כבר השבוע החלו מפגשים בין נציגי נתיבי איילון ומשרד התחבורה לבין הפורום הירוק לאיכות החיים בתל אביב-יפו במטרה לשמוע את דעת התושבים על התוכנית החדשה. את המפגש יזמה רכזת צוות תחבורה של הפורום, סטלה אבידן, המעודדת את התוכנית. "תל אביב זקוקה לתוכנית הזו כמו אוויר לנשימה", היא אומרת. "הגיע הזמן שתושבי העיר והמטרופולין ייהנו ממערכת תחבורה ציבורית יעילה, מהירה ואיכותית כפי שנהוג בכל העולם".
גם מחזיק תיק החנייה והתחבורה בעיריית תל אביב, ד"ר משה טיומקין, מברך על התוכנית: "במציאות הישראלית אין היום פתרון תחבורתי פרט לרכב פרטי ואוטובוס. כדי להחזיר את האנשים לבחור להשתמש באוטובוס צריך לתת שירות טוב, נוח וזול. התחבורה הנוכחית לא יעילה ולא נוחה. יש פיתוח אדיר של הרכבת אבל היא לא נותנת פתרון בערים הקרובות לתל אביב. אנו דוחפים את התוכנית החדשה כדי לשפר את המצב הקיים".


http://www.tam.co.il/30_9_2005/chdashot2.htm
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 01-10-2005, 08:26
צלמית המשתמש של minimax
  משתמשת נקבה minimax minimax אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 10,153
שלח הודעה דרך MSN אל minimax Facebook profile
כמה התוכנית הזאת הזאת תצליח? רק אללה יודע
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "סעו באוטובוס! עיתון ת"א חושף לראשונה את תוכנית התחבורה החדשה"

הבעיה העיקרית בתוכנית הזאת : כמעט כל מי שיגיע לת"א מערי הלווין (בת ים,ראשון הרצליה...) יצטרך להשתמש בשני אוטובוסים לפחות,וזה יהפוך את הנסיעה לפחות נוחה.
משיחות שאני מנהלת עם בעלי רכב פרטי,הם בהחלט יסכימו להשאיר את הרכב בבית ולהשתמש באוטובוס. הם אומרים לי בפירוש שנהיגה זה דבר מעייף ועדיף לנמנם באוטובוס נוח. כל מה שצריך זה לדאוג לאוטובוסים ישירים,מהירים ולא עמוסים.
דבר אחד חסר בתוכנית : אפלייה מתקנת לאטובוסים בדרכים. אפשר להתקין חיישנים שיזהו אוטובוס מתקרב לצומת,וידליקו לכבודו את האור הירוק. ובכלל,לשנות את חוקי התעבורה,ולחייב נהגי רכב פרטי לתת תמיד זכות קדימה לאוטובוס.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י minimax בתאריך 01-10-2005 בשעה 08:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 01-10-2005, 08:57
  relove relove אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.04.02
הודעות: 4,925
בחיפה זה כבר עובד.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "כמה התוכנית הזאת הזאת תצליח? רק אללה יודע"

לא הצבעים, כמו רעיון ההפרדה בין קווים עירוניים ובין עירוניים.
במקום תחנה מרכזית אחת שמוקמה בלב העיר ישנן כיום שתי תחנות מרכזיות:מרכזית המפרץ-במבואותיה הצפוניים של חיפה ומרכזית הכרמל במבואותיה הדרומיים של העיר אליהן מגיעים כל הקווים הבינעירוניים. מתחנות אלה בתדירות גבוהה אמורים לצאת האוטובוסים העירוניים.

הסידור הזה עובד כבר הרבה זמן (יותר משנה בטוח).
התוצאות:
פחות עומס , זיהום אוויר ותנועה בתוך העיר. לעומת זאת סירבול בתנועה בין ערי הלווין מצפון ודרום לחיפה- נסיעה המצריכה שני אוטובוסים. תדירות האוטובוסים בין "המרכזיות" אל תוך העיר, רחוקה מלספק את הצרכים.
מסקנה- עד להחלפת הרכב הפרטי באוטובוס עוד חזון למועד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:34

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר