22-09-2005, 21:47
|
|
|
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 901
|
|
יסעור-אתה צודק,אבל שכחת לציין שאתה מדבר על מנוע
ה-TURBO-SHAFT שמיוחד למסוקים,בו יש טורבינה חופשית,שלא מחוברת לציר של המנוע ומסתובבת מהגזים החמים בלבד.ממנה יש תמסורת לממסר הראשי של המסוק,שהוא בתורו מחלק את ההנעה
לרוטור הראשי ולרוטור הזנב.
בענין המניפות והטורבינות:כעיקרון הכינוי "מניפה" מתיחס למדחס לחץ נמוך.כבר במנועי טורבו סילון טהורים היו כאלה בעלי 2 מדחסים מפוצלים-לחץ נמוך ולחץ גבוה,כאשר ההנעה עוברת בשיטת "ציר בתוך ציר"
מהטורבינות המתאימות.היו מנועי טורבו סילון טהורים,שלהם היו מס' דרגות טורבינה,אפילו עם מדחס אחד,
לJ-79 היו 3 דרגות טורבינה(הפס האדום המדובר היה בפירוש מציין אזור טורבינת לחץ גבוה דרגה ראשונה,
המדחס,כאן מדובר בפנטום,נמצא הרבה יותר קדימה.במקרה של כשל להבי מדחס הם עפים לתוך המנוע
ולא החוצה,בגלל זה,כשיש ארוע FOD כל המנוע הולך).על להבי המדחס פועל בעיקר כח צנטריפוגלי ואילו על
להבי הטורבינה פועל גם המאמץ התרמי.ארועי כשל טורבינה והעפת להבים דרך הגוף נדירים מאוד.
במנועי טורבו פאן,המניפה היא בעצם מדחס לחץ נמוך מאוד,כי ברוב המנועים האלה המדחס בתוך הצינה
של המנוע כבר מחולק למדחס לחץ נמוך וגבוה.כאן ההנעה היא ע"י 3 צירים,אחד בתוך השני-ציר אחד למניפה,אחד למדחס לחץ נמוך ואחרון-ל.ג.המניפה,חוץ מאפקט הקירור,שהוא משני,מזרימה ספיקות אויר גדולות מאוד מסביב למנוע דבר,שתורם להגברת דחף רצינית והשקטת סך כל הרעש מהמנוע.
לגבי ה-IGV,זה נכון שב-J-79 ארבע הדרגות הראשונות מתכווננות,זה נקרא VIGV-VARIABLE.
|