06-09-2005, 10:49
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
סיפור המטוסים
מטוס זלין 12\212 מס' יצרן 258 נרכש עבור זרוע האוויר של האצ"ל ושימש להדרכת טיסה. בשלב כלשהו הציע האצ"ל לאחד כוחו עם ה"הגנה" והציע להם את המטוס, אך הם סרבו מסיבות שעיקרן פוליטיות.
המטוס הופעל מאזור תל-השומר של היום ומאוחר יותר הועבר לסדום כמטוס פרטי של מנהל המקום. באחת הטיסות למגידו, באפריל 1948, נחת המטוס במסלול קצר מידי ונגרם לו נזק בלתי הפיך. ניסו לשכם אותו במועדון הדאייה, אך לשווא.
רישומו המנדטורי היה VQ-PAP
המטוס השני, BENES-MRAZ BE.550 BIBI מס' יצרן 9, נרכש ע"י חברת אווירון והופעל על ידה גם כמסווה לפעילות מחלקת הטייס של הפלמ"ח. רישומו המנדטורי היה VQ-PAQ, וב-29 בנובמבר 1948 הוא התרסק וצוותו נהרג.
מלבד העובדה ששניהם שרתו בארץ, שניהם היו מתוצרת צ'כית וששניהם שרתו להדרכת טיסה - יש להם עוד פרט משותף. מהו?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|