"במלחמת יום הכיפורים, בגלל מצוקת סד"כ (סדר כוחות), טייסת הסער 105 חזרה לבצע משימות אוויר-אוויר והחזיקה גף יירוט בבח"א 29 'אופיר' בשארם א-שייח'.
הגף הופעל למשימות יירוט בשעות היום בלבד ועם חשכה הכוננות הועברה למטוסי הקורנס בעלי המכ"ם והכשירים למשימות אל-ראות. בכל בוקר לקראת אור ראשון המראנו רביעייה מחצור לאופיר והחלפנו את הקורנסים. החזקנו כוננות יירוט חמש דקות בזוג אחד לפחות ובכל ערב, לאחר 'העברת המקל' לקורנסים חזרנו לחצור וחוזר חלילה. היו הזנקות רבות".
בראיון שנערך עימו, החל מ-1:07:50, מספר מפקד טייסת 105 במלחמה, סא"ל שלמה שפירא, על הכוננות שהחזיקה טייסת 105 בבסיס אופיר במהלך ימי המלחמה. מזכיר גם את מטוסי הקורנס שהחזיקו כוננות בלילות.