21-09-2011, 21:26
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
סיכום ביניים (יום שני לחקירה)
1) הוח"ק לא הצליחה לאתר רישום לקריאות מיידי של הטייס למרות עדויות שהושמעו בנושא
2) התברר שבמטוס הותקנה מצלמת וידאו שצילמה מהמטוס כלפי חוץ
3) בין שברי המטוס נמצאו גם שברי מצלמה כשבסמוך אליה שרידי כרטיסי זיכרון שאפשר והיו שייכים למצלמה
4) מאחר שאין ודאות שכרטיסי הזיכרון אכן שייכים למטוס, ומאחר שניזוקו - יישלחו לשחזור במעבדות ה-NTSB
5) במטוס הותקנה מערכת הקלטת נתוני טיסה שנועדה להעברת המידע לצוות התחזוקה. כרטיסי הזיכרון של המערכת נמצאו והועברו אל המעבדות לפיענוח.
6) נמצאה קופסא של כרטיסי זיכרון שמקורה עשוי להיות המטוס
7) במקביל שדר המטוס חלק מנתוני הטלמטריה לקרקע. המידע כולל נתוני GPS, מיקום המטוס במרחב ומהירותו, בנוסף לנתוני לחץ וטמפרטורת שמן ממנוע המטוס. המידע יאפשר ניתוח עומסים על המטוס והשפעות פיזיולוגיות על הטייס.
8) מושלם תהליך איסוף שברי המטוס וחילוצם מן המכתש שנפער בעת ההתרסקות (עומקו כמטר), העברתם לאזור איסוף ותחקור ובמקביל - ניכוי השדה והחזרתו לפעילות.
9) נמצא חלק מטוס במרחק כמייל מאתר ההתרסקות (כנראה שמדובר במקזז). החלק נשלח למעבדה על מנת לאשר שאכן מדובר בחלק של המטוס המדובר. עדיין לא ברור אם מדובר בחלק של המטוס ובאיזה שלב של הטיסה נתלש מן המטוס (כאמור - אם בכלל).
דו"ח ראשוני צפוי תוך 5 ימים
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|