לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-05-2011, 23:08
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484

ציטוט:
נגיד...נו, אז למה לא להגיד שירה, בגלל שהקב"ה מרחם עליהם, ולשיטך הוא כן שמח, אז למה לא להגיד שירה.
ובפשטות משמעות המדרש זה שהקב"ה לא מרוצה: "מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה", היינו לא רוצה שיגידו שירה, נשאלת השאלה, אם רחמיו על כל מעשיו, אבל הוא כן שמח שהרג את המצרים, למה לא להגיד שירות ותשבוחות, וכי אם תשבח את הקב"ה זה יפגע ברחמים שלו, אולם אם נאמר שהוא לא שמח, לא שייך לומר שירה(הודאה) לקב"ה על דבר שלא רצה.

מי זה ה"אתם"?
אתם זה לא עם ישראל אלא המלאכים (כלומר התפרטות רצונותיו של הקב"ה כי מלאך = רצון).
בקריעת ים סוף הייתה כביכול התלבטות של הקב"ה (כלומר הכרעה בין הרצון שתהיה אומה מצרית (כלומר המלאך של מצרים) ובין הצלת עם ישראל) לבסוף הוחלט שבהתנגשות בין שני הרצונות הללו - הרצון בהצלת עם ישראל הוא חשוב יותר.
רחמים של הקב"ה = מתן זמן (לחזור בתשובה). לכן הקב"ה אכן ריחם על מצרים אך למצרים נגמר הזמן.

ציטוט:
סגנון התגובה שלך, הוא מאוד דומה לאותו מהלך לימוד של הבחור למעלה, אתה יוצא מנקודת הנחה שמדינת ישראל זה טוב, ואח"כ אתה מנסה להסביר את המדרש מכורח הקושיא, זה מאוד דומה למה שהערתי לבחור כלפי בן גוריון(דויד אחר) והרצל(משיח בן יוסף), שרצה להסביר את דברי חז"ל מתוך נקודת הנחה זו.
אבל ללמוד את דברי חז"ל, זה לא מכורח ידיעות שנוספו לך מההיסטוריה.

ודאי שצריך להתחשב בהיסטוריה - ארכיאולוגיה וכו' (לא כדעת הריקים שבאוניברסיטה שקופצים למסקנות נמהרות אך מדברים מבוססים אסור להתעלם (אלא אם כן לא אכפת לך מהאמת ואז עצום את עיניך כאוות נפשך)).
לא אמרתי מעולם שהרצל הוא משיח בן יוסף אלא הציונות היא משיח בן יוסף (שאכן מת בהסכמי אוסלו ועכשיו על משיח בן דוד להחיותו).

ציטוט:
ולגופו של עניין, מדינת ישראל היא לא תחילת הגאולה, ואפילו לא אמצע, אם תרצה לומר שהיתה תחילת גאולה זה מיד לאחר חורבן בית שני, ועדין אנו מתפללים לגאולה(וגאלנו מהרה למען שמך, שמונה עשרה).

לא בכדי השמטת כמה מילים חשובות מהנוסח - חסרות לך שתי מילים וגאלנו גאולה שלמה מהרה למען שמך. לפי תורת הגר"א הגאולה מתחלקת לשלושה שלבים: אתחלתא דגאולה (שנת ת"ר), גאולה (שנת תש"ח), וגאולה שלמה (בנין בית המקדש).
ואנחנו מתפללים לגאולה שלמה.
ציטוט:
הגר"א אומר שבאחריתם הימים תיהיה גלות ביד ערב רב, לדברי הגר"א זה לא רק שזה לא גאולה, זו גלות.

לא מכיר את זה תביא מקור בבקשה.

ציטוט:
ויש הבדל "דק דק דק דק", בין גאולת מצרים ל"גאולת מדינת ישראל", זה שאחרי "הגאולה של מדינת ישראל" המצב הרוחני מחמיר, ואילו בגלות מצרים, המצב הרוחני היה מושלם.

ודאי שיש הבדל - בגאולת מצרים יצאנו מארץ אחת לאחר 210 שנים. בגאולת תש"ח יצאנו מ200 ארצות לאחר 2000 שנה. לכן ברור שגאולת תש"ח לאין ערוך יותר גדולה.
ותגיד אתה באמת לא יודע תורה שאתה אומר שלאחר יציאת מצרים המצב הרוחני היה מושלם????
(מעשה העגל, מאיסה בארץ חמדה, תקופת השופטים ועוד...)

אני מציע לך לקרוא ברצינות את המסמך הבא
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 24-05-2011 בשעה 23:31.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:06

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר