01-11-2004, 18:39
|
|
|
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 7,082
|
|
רצה להיות חלק - קיבל צלקת
טיפול עם סיכונים
אדם שנותר לאחר טיפול להסרת שיער בלייזר עם צלקת באורך 4 ס"מ על זרועו, יפוצה על ידי אמריקן לייזר ב-6,700 שקל
טיפול רפואי קוסמטי להסרת שיער מהגוף באמצעות לייזר אינו נטול סיכונים של כוויות וצריבות. זו הסיבה גם שהמכונים והמרפאות מחתימים בדרך כלל את המטופל על טופס שבו הוא מצהיר כי העובדה הזאת הובאה לידיעתו.
השאלה היא האם יש בכך כדי לפטור אותם מן החובה לפצות את הלקוחות על נזקים וסבל שנגרמו להם? שופטת בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון,
שירי רפאלי, שדנה בתביעה שהגיש צ', שחקן במקצועו, נגד אמריקן לייזר, חייבה את הנתבעת לשלם לו פיצויים בסך 6,700 שקל ועוד 500 שקל הוצאות משפט.
צ' עבר אצל הנתבעת במשך שנתיים טיפולים להסרת שיער מגופו. במהלך אחד מהם פגע מכשיר הלייזר בכתובת קעקע שהיתה על זרועו וכתוצאה מכך נגרמה לו כוויה, שהותירה אחריה - לאחר שהגלידה - צלקת באורך של כ-4 ס"מ. לאחר האירוע, לא מיהרה, לדבריו, הנתבעת להעניק לו טיפול רפואי ראוי והתעלמה מדרישתו לפיצוי. בשלב מסוים, על פי גרסתו, ניסתה להחתימו במרמה על טופס והתחייבות לא לתבוע אותה.
הצלקת הזאת גרמה לו, לדבריו, לסבל ולעוגמת נפש ומנעה ממנו להשתתף בשיעורי משחק. צ' תבע בגינה פיצויים בסך 13,200 שקל. הוא טען בתביעתו כי עובדות הנתבעת ידעו עוד לפני תחילת הטיפולים כי אין לעבור על כתובות קעקע עם מכשיר הלייזר וכי הוא עצמו הזהיר אותן .
הנתבעת הודתה בעובדות הנוגעות לאופן היווצרות הכוויה וקיבלה על עצמה את האחריות לה, אבל הכחישה את טענותיו בדבר הנזקים שנגרמו לו, לטענתו, וביקשה לדחות את תביעתו.
השופטת, שקיבלה כאמור את התביעה, דחתה עם זאת את טענותיו לפיהן הנתבעת התרשלה בצעדים שנקטה לאחר הפציעה והתעלמה מדרישתו לפיצוי הולם. "מתיק הנתבעת", ציינה, "עולה כי היא התייחסה לכוויה והפנתה אותו לרופא. העובדה שלא נכנעה לדרישותיו הכספיות במלואן, אלא הציעה לו פיצוי בסכום אחר כפי הבנתה, אינו מצביע בהכרח על מחדל או יחס קולקל מצידה". (ת"ק 888/04)
כתבה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2998026,00.html
|