21-12-2004, 00:41
|
|
|
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
|
|
והחלק המכשיל...
מנוע המטאור חובר להינע הסופי דרך ממסרת (גיר) רגיל כלומר חיבור מכני. מנוע הדיזל חובר דרך ממסרת הידרוסטטית כלומר החיבור הוא באמצעות קלאץ' שמן ללא חיבור מכני. ממסרת האליסון גורמת להפסד של מעל מאה כוח סוס (יותר בהאצה ופחות בשיוט) ולכן הפער האמיתי בכוח הינו קטן מאוד בהינע הסופי.
ברור שהיכולת לנצל את הכוח במנוע החדש היתה הרבה יותר גבוהה ולכן באופן מעשי ניידות הטנק היתה יותר טובה.
|