גולשות וגולשים יקרים!
כפי שבוודאי שמתם לב, אנו מכניסים סוג חדש של באנרים, שעולה מדי פעם לאמצע המסך.
אנחנו יודעים, מתוקף היותנו גולשים בעצמנו, שסוג כזה של באנרים מסב מידה של אי-נוחות
לגולשים באתר. תשאלו מדוע בכ"ז אנו מעלים אותו?
התשובה לכך מתחילה ונגמרת במלים "שוק הפרסום ברשת".
עוגת הפרסום באינטרנט עברה שינויים מאסיביים בשנים האחרונות, ואופי הפרסומות השתנה מאוד.
תחום הבאנרים הסטטיים נשלט במידה רבה מאוד בידי חברות-ענק ובראשן גוגל, שמכתיבות את המחירים,
ולאתרים שמשתמשים בשירותיהן, אין שום יכולת מיקוח בעניין. החברות הקטנות יותר מציעות סכומים
נמוכים מאוד עבור באנרים שכאלה, ולמעשה, אינן תחרותיות.
אי לכך, בשנים האחרונות בוצע מעבר גורף של כמעט כל האתרים המסחריים בישראל ומחוצה לה,
לסוגי פרסום משתלמים יותר מבאנרים סטטיים, שהבולטים שבהם הם פרסומות פופ-אפ, ועמודי חסות.
כיום כמעט בלתי אפשרי למצוא אתר פרטי מגודל מסויים ומעלה, שלא משתמש בסוגי פרסום אלה,
חרף הידיעה שפרסומות שכאלה, מציקות לגולשים, ואף דוחפות את חלקם לנסות להתקין חוסמי פרסומות למיניהם.
אנחנו באתר פרש השתדלנו במשך שנים להימנע מסוגים כאלה של פרסומות כשהסיבה היחידה להימנעות זו,
הייתה הרצון שלא להציק לגולשים. ידענו שיש מחיר כבד להימנעות מפרסומות כאלה, והיינו נכונים
לחלוטין לשלם אותו. לאחרונה השתנו הנסיבות, לצערנו. התלות של פרש במפרסם יחיד וחזק, הביאה
אותנו לסיטואציה מסוכנת מאוד בכל הנוגע ליכולת לאפשר לאתר להמשיך להתקיים ולהתפתח (ויהיו לנו
חדשות טובות בעניין זה בקרוב), וכל ניסיון למצוא חלופות סבירות לא עלה יפה. במידה וברצוננו
לשמור על עצמאותו של האתר ועל יכולתו להשתדרג בהמשך בכל הנוגע לחומרה, תוכנה ותוכן, אין לנו
כל ברירה אלא להכניס, במידה מוגבלת, פרסומות מהסוג המדובר.
אנו מתנצלים על אי הנעימות, ומאחלים לכם המשך גלישה מהנה באתר.
בברכה,
הנהלת פרש.