|
||||||||||||||||||||
|
ביקור צוות הפורום בפלגה 916
יח' דובר צה"ל ופלגה 916 מבסיס חיל הים באשדוד הזמינו אותנו להצטרף לאימון אחת מיח' הפלגה.
היינו, צילמנו, התרשמנו ורשמנו ואחרי קבלת כל האישורים הכתבה לפניכם. מתוך הכתבה "אשששש" צעק סגן מ. מפקד הספינה ותותח הטייפון בחרטום, המק"כ בירכתיים, מקלע הדופן ומספר רוס"רים של לוחמי השלדג פתחו מיד במכת אש אדירה אשר לא השאירה אף סיכוי "לסירת המחבלים". להמשך הכתבה בקובץ PDF הקליקו כאן ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- הגולש לוגיין (בוגר מערך ספינות הבט"ש ובתפקידו סגן מפקד ספינה) העלה את סידרת הסקירות הניפלאה על כלי הבט"ש באשכול כאן לוגיין מוזמן להסביר במסגרת ב"מ על מה שהובא בכתבה ובתמונות למי שרוצה לשאול ולדעת. כחומר רקע שיעזור להבין את עולמם של אנשי יחידות הבט"ש הימי, הסקירות של לוגיין מובאות כאן שנית: בין דבורים לדבורנות כאן ספינת הדבור כאן ספינת הדבורה כאן ספינות השלדג והנחשול כאן |
|
|
|
תודה רבה
סדרת תמונות יפה מאד.
|
אתם גורמים לי להצטער שלא התגייסתי לחיל הים :D :D :D
מעולה, כתמיד! |
אחלה תמונות
תודה רבה!
|
כרישים! כל הכבוד!!!
|
איך שזמנים משתנים...
אחלה תמונות|עשר|
|
ציטוט:
כל התמונות מוצלחות אבל הצבעים בתמונה הנ"ל... רק בשביל זה כבר היה שווה להצטרף למשט. |
בתמונה של תדרוך צוות בחרטום,
מה זה האילתור איזולירבנד חבלה על החלונות?....
|
תמונות מעולות
וכתבה מושקעת ביותר. וזמנים אומנם משתנים, אבל יש דברים שלעולם ישארו אותו הדבר.
מקוה שנהניתם, ואמרתי לך להחזיק חזק. |
תמונות מהפרספקטיבה שלי על החבר'ה הנהדרים הללו
|
אשכול אחרון
|
מדהים! כל הכבוד! הבתים שבחוף- כמעט וצילמתם את הבית שלי :)
|
עוד תמונות שצילם "יסעור"
אחד מחיילי 842 שגררה את 843 מעלה את כבל הגרירה, לידו חבריו מעודדים אותו
ואנשי 843 גם מעודדים (שתי הספינות צופרות ובמערכות הכריזה קריאות עידוד ומוסיקה) מקלען ירכתיים של 843 בריקוד סוער |
אחלה תמונות!!
שאלה קטנה. למה בתמונת הצוות פני הקצין מטושטשות? |
פשוט מאוד
כי מישהו במערך הב"מ של חה"י החליט לפני שנה בערך שחובלים זה משהו סופר סודי, ומאז מטשטשים פני קצינים ימיים. בכתבות שנעשו לפני שנה- שנתיים יש שמות מלאים ופנים ללא טשטוש.
|
יופי של כתבה ויופי של תמונות = שאפו |cool| , והרבה כבוד ויקר ללוחמי הבט"ש-הימי |מצדיע| !
|
תמונות יפות מאוד -כל הכבוד
|
חדשתה לי, תודה.
מוזר שדווקא חיל הים נסחף עם הזרם..... |
תמונות נהדרות, תודה.
ושוב, כל הכבוד לכם על ההשקעה הרבה.
|
כל הכבוד ללוחמי הבט"ש, תמונות מהממות!
אפשר להרגיש דרך התמונות את הטילטולים והרסס בפנים..
|
תמונות מעולות !! (שאלה)
שאלה - בתמונות נראה כאילו לתותחן יש קסדת ג'אנטקס עם משקף - האם זה באמת המקרה ?
|
זה בגלל שהתחילו לתפוס את החובלים כגורמים שניתנים לתביעה משפטית. תוצאות משט הטרור הטורקי בעיקר.
|
אולי
אני לא סגור על זה במאה אחוז אבל אני די בטוח שהתחילו לטשטש גם לפני כן. כך או אחרת, בחה"י יש המון חוקים דראקוניים לגבי ב"מ, אז טשטוש פני קצינים בהחלט מתמזג באווירה בכללית.
|
תודה, אני הולך ללמוד לשחות...
|
יש לו קסדה עם משקף , אינני יודע את שמה אבל משקף מעולה במקרה זה נגד סינוור ורסס מים
|
קסדת תותחן
או קסדת קשר. המשקף אמור להגן מרסס מים, למנוע סנוור ובתקופה של התותחנים לפחות, להגן מפני סקנות של התותח כמו פיצוץ תחמושת, או השפרצה של גריז רותח.
|
תודה רבה על התמונות וההשקעה !.....
מי שלא ניסה/התנסה בירי מסיפון כלי שיט לעבר מטרה צפה לא יבין מה זה........:cool: |
תמונה יפייפיה שממחישה הרבה
שלדג גורר דבור AD. הכלי הוותיק והכלי החדש בשיתוף פעולה. למרות הבדלים של עשורים בין השקת ספינה אחת לשניה,עדיין אותה הנשמה ואותה המסורת עברו מדור לדור של לוחמים. |
מדובר בדבור 912 שהוא הדבור האחרון בים התיכון.
צוף מיח' דובר חיל הים עשתה עליו כתבה באתר חיל הים http://www.navy.idf.il/Navy/General...e=CHEYLOT_KLALI גם דף הפייסבוק של חיל הים פירסם סידרת תמונות בנושא http://www.facebook.com/media/set/?...180384905365273 תמונות דבור 912 מתוך הכתבה ירי מכלי בט"ש - לבני כתב שלירות מכלי בט"ש תוך כדי שייט מהיר זה דבר לא קל. אנחנו עם מצלמה הרגשנו את זה, שימו לב איך תמונות רבות לא ישרות בגלל שהספינה היא פלטפורמה לא יציבה. ובכל זאת כשהפלגנו אל המטרה ראינו פגיעות רבות, תותחני הספינות עוברים סידרת אימונים שכוללת דרישה לתיפקוד מלא גם עם כיסויי עיניים, זרנוקי מים, טלטלות ועוד "הפרעות" רבות - להם אין ברירה אלא לפגוע בכל מצב. לוגיין כבר הסביר על התחום הזה בסקירות שערך על כלי הבט"ש. |
למה מסומנים הכלים באותיות אנגליות?
אני רואה את הסימון WJ על חרטום חלק מכלי השיט...
|
Water Jet
מנוע ללא מדחף |
Water Jet
בסקירה שלו על השלדג, לוגיין כתב על מערכת ההנעה הייחודית שלה מתוך הסקירה: מאז שהוקם מערך הבט"ש בתצורתו הנוכחית עיקר הייצור של הכלים היה שייך למפעלי רמתא של תע"א. מספנות ישראל לא עסקו בבניה ופיתוח של ספינות בסגנון זה אלה התמקדו בבניה של סטי"לים ושדרוגם. אולם בסוף שנות ה-90 הוחלט על פיתוח ספינה חדשה לחלוטין שתהייה פריצת דרך בתחום. באותו הזמן הספינות המהירות ביותר בחה"י היו הדבורות מרק 2, כלים מהירים ומתמרנים שהציבו רף גבוה מאוד שיש לשבור. לאחר סדרת תכנונים וניסויים פיתחו מספנות ישראל והשיקו את ספינת השלדג. דגם חדש לחלוטין של ספינה, תצורתו שונה לחלוטין מהדבורות שקדמו אליו. המתכננים העניקו לשלדג מלבד גוף גלישה מלאה מערכת הנעה ייחודית עד לאותו הזמן, מערכת ג'ט (סילון) מערכת ג'ט: עד השלדג הנעת הספינות בחה"י התבססה על מדחפים בלבד, בתצורת ה-AD שהייתה קיימת כבר בזמנו, קוטר הסיבוב של הספינות ירד לפחות מ100 יארד. אבל מתכנני השלדג לקחו מסירות המרוץ לא רק את הגוף הארוך והמחודד (מאפיין חיצוני עיקרי של השלדג) אלה גם הנעה ייחודית, והגדילו אותה למימדים שיענו לדרישות חה"י. המערכת כאמור לא מתבססת על הנעת מדחפים- דחיפה של מים לאחור הנגרמת ע"י סיבוב להבי המדחף. אלה על מערכת היונקת מי ים ופולטת אותם בלחץ לאחור, 50 טון בערך לכל רגע נתון. פליטת המים הזאת מניעה את הספינה קדימה במהירות של יותר מ50 קשר. אך מלבד המהירות המערכת מעניקה לספינה שני יתרונות מרכזיים על פני המדחפים: 1) האצה מהירה- מדחפי ספינה חייבים לייצר זרם חזק מספיק ע"י סיבובם על מנת להניע את הספינה קדימה, כדי להגביר את המהירות כל מה שהם יכולים לעשות זה להגביר את מהירות הסיבוב, ובהתאם לכך את כמות המים שהם דוחפים. לכן האצה של ספינת מדחפים היא פונקציה של הזמן שיקח למהירות המדחפים להעלות את כמות המים הנדחפת. מערכת הג'ט מצד שני מסוגלת לשחק על שני משתנים, לא רק המהירות בה ידחפו המים לאחור, אלה גם כמות המים שידחפו. כאשר שלדג נמצא בתנועה איטית הוא מקטין לא רק את הקצב בו הוא שואב את המים, אלה גם את כמות המים שהוא שואב. לכן, בהאצה מיידית במכה אחת ניתן לשאוב כמות גדולה של מים ולהטיח אותה לאחור. זה מאפשר לשלדג קודם כל זינוק ראשוני חזק מאוד שמעלה אותו לגלישה ומקטין מאוד את התנגדות המים. ובנוסף מגדיל מאוד את כמות המים הנדחפת לאחור בהגדלת שני משתנים בו זמנית (בניגוד למשתנה המהירות בלבד בספינת מדחפים). תצורת הפלגה זו מאפשרת לספינה במשקל של בערך 70 טון להאיץ למהיורת של 50 קשר תוך 12 שניות, זמן בלתי נתפס בשביל כלים בגודל הזה. היכולת הזו היא פרמטר מאוד חשוב לכלי שתפקידו לפטרל באפלה ובלתי מובחן אבל להיות מסוגל לזנק במהירות ליירוט מטרה. 2) תמרון חד- ספינות מתמרנות ע"י דחיפה של מים בזוית, תנועה שגורמת לגוף הספינה לפנות לכיוון הנגדי. דפי הגה בספינות הוותיקות הטו את זרם המים הישיר שנבע מהמדחפים והטו אותו לזויות שונות. מערכת ה AD שהטתה את המדחפים עצמם הגדילה למעשה את טוות הזוית שבו ניתן לדחוף את המים, מה שהקטין בתורו את הזוית בה הספינה צריכה להסתובב. מערכת הג'ט, בניגוד למערכת המדחפים אינה תלויה בצירים מכניים או מוגבלת ע"י יכולות הצידוד שלהם. לכן בהיותם ממוקמים מתחת לגוף הספינה פתחי הג'טים ניתנים להטיה אפילו של 90 מעלות. יכולת הטיה כזאת מאפשרת לספינה קוטר סיבוב זעיר, כמעט במקום, ולכן שינויי כיוון ומהירות חדים ביותר. לראות שלדג מתמרן בלילה (כאשר ניתן לראות אורות ניווט בלבד) זה מחזה מרשים ביותר, היפוכי הכיוון שהספינה מבצעת משאירים את הצופה המורגל בספינות רגילות עם פה פעור. מנגד, להפליג על שלדג שמבצע סיבוב חד זו בהחלט לא חסר סיכון במיוחד כשלא מורגלים. מניסיון אני יכול להגיד שהספינה שהפלגנו בה ביצעה מספר פעמים פניות חדות במהירות גבוהה, אנחנו ניזרקנו מצד אל צד. אם מפקד הספינה לא היה מתריע לפני כן, היינו במים, אני חושב שהוא גם היה עדין איתנו - התחשב בעכברי היבשה :) |
מנהג הוספת ר"ת
אשר לראות על כל מיני כלים סימונים שונים, הנפוצים מבינהם:
AD- מערכת הנעה arrison drive MK-1.2.3- סימני דגם דבורות WJ- כאמור, הנעת ג'ט P- כמעט ולא קיים יותר, סומן בעבר על דבורים ומסמן תצורת מדחפים רגילה סוג של סימונים מסורתיים בנוסף למספר על הדופן |
לי יש שתי שאלות לגבי הג'ט.
ע"פ הסקירה עולה שיכולות הג'ט טובות ויעילות יותר מה AD שהוא המתקדם בין המדחפים. אני מבין שאין בחיה"י עוד כלי עם ג'ט: 1. איך זה בחילות ים אחרים בעולם? 2. האם יש מגבלה של גודל ספינה בה יותקן הג'ט? (במילים אחרות האם בפריגטה, משחתת וכד' אפשר להתקין ג'ט?) |
הדבורות החדשות בעלות מבנה של דבורה והנעת ג'ט, השלדגים היום כבר לא הכלים היחידים עם ההנעה הזאת.
לג'ט כמה חסרונות קלים כשהמוכר לי זה שאיבה של חול בהפלגה קרובה לחוף (עם קרקעית חולית) שיכול להביא לסתימה של המסננים. צורת ההפעלה של כלי בט"ש ישראלים שונה ממדינות אחרות בעיקר בגלל גודל הזירה ומבנה הבט"ש. ספינות משמר חופים במדינות אחרות דוגמת איטליה ,בריטניה,אוסטרליה או ארה"ב הן ספינות גדולות בהרבה מהשלדג. להם חשוב יותר היכולת לשהות בים הרבה זמן ולכסות שטח מים גדול מאשר המהירות של הכלים. הכלים שלנו מוכווני משימה להשמדת פח"ע, ומאבדים חלק מהוורסטיליות של ספינות פטרול אחרות (בידוקים עצמאיים לדוג'), מדינות שמוצאות את עצמן מאויימות ע"י כלי שיט חודרים מהירים (סרי לנקה לדוגמה) או כאלה שאין להם שטח מים גדול (יחסית) לפטרל בהם (כמו סנגפור) קונות כלים ישראלים. אבל ברוב המדינות הסטנדרט לספינת סיור של משמר החופים הוא כלים גדולים יותר או פחות "מוכווני משימה". לגבי גודל הכלי, המעבורות נוסעים שמפליגות בין מצרים לירדן מונעות ג'טים והן ספינות לא קטנות בכלל(יותר ממאה טרים, ומשקל לא קטן) הן גם מפליגות במהירויות של 25 קשר. ככה שאני לא חושב שהגודל זה מה שקובע. אני לא מכיר במיוחד פריגטות ומשחתות, אבל אם אני לא טועה בחלקן יש אופציה לטורבינת גז המייצרת ג'ט בנוסף למדחפים רגילים. אופציה להגדלת מהירות לטווחים קצרים. אבל שוב פעם, בהחלט לא מומחה בתחום. |
תודה על התשובה
ספינות משמר חופים במדינות אחרות דוגמת איטליה ,בריטניה,אוסטרליה או ארה"ב הן ספינות גדולות בהרבה מהשלדג. להם חשוב יותר היכולת לשהות בים הרבה זמן ולכסות שטח מים גדול מאשר המהירות של הכלים
LCS של הצי האמריקאי או ה Cutter של משמר החופים? אז אני מבין שרמתא מייצרים כיום דבורה WJ, מה הרעיון? למה לא להשאר עם שלדג WJ? אגב, מעניין אותי לראות את מערכת הג'ט מלמטה (שלדג בהספנה?) |
משמר החופים האמריקאי עוסק בין היתר גם בבט"ש אבל הכלים שלהם משמשים למגוון משימות כמו לחילוץ ימי, ביקורות מכס וכו'. אז כן, הכוונה שלי היא לכלים שלהם. הLCS היא ספינת קרב שאמורה להעביר את המלחמה לשטח היריב, לא ללכוד סירות של מבריחים או מסתננים למינהם.הגוף של הדבורה מוצלח יותר מהשלדג, גם ברמת הנדסת האנוש של הכלי וגם ברמת ההתאמה לים. מצד שני מערכת הWJ נתפסת כיעילה יותר מכיוון שמאפשרת תמרון חד יותר ונופלת רק מעט במהירות מהAD. לכן הכלים החדשים שמסופקים לחיל הם דבורות סימן 3 WJ, שילוב ייתרונות של שני הכלים.
|
איזה יופי של תמונות!
|
תודה על ההסברים.
עכשיו זה מתקשר לי למשהו שסרן ש. אמר לי (הוא מפקד סיירת דבורות) בפלגה :) ביוטיוב יש מספר סירטונים תעמולתיים שהפלסטינים העלו הנותנים הצצה אל פעילות הבט"ש באזור עזה. אפשר לראות בהם את ההתקרבות של ספינות הבט"ש אל הפלסטינים ואת רמת הסיכון הכרוכה בכך. דוגמה |
באשכול למטה שעוסק בצי הטורקי אפשר לראות מה הסטנדרט לספינות סיור ומשמר חופים בהרבה מדינות. כלים שונים לגמרי לעומת הכלים הזריזים של חה"י.
לגבי סרן ש. במשך שנים יש "מאבק" בין הדבורות לשלדגים: לוחמי הדבורות טוענים למהירות גבוהה יותר ב2-3 קשר, ולוחמי השלדגים טוענים ליכולות תמרון גבוהות יותר. עניין של גאוות יחידה אחרי הכל. |
שתי תמונות שמצאתי
הים הכחול והרגוע בתמונות שצילמנו הוא הטעיה, לפעמים הים הוא גם כזה.. אאל"ט אבטיפוס השלדג |
נשמע לי מיותר...
נראה לי מיותר לחשוף תכונות של כלי (ובעיקר כזו שלא נראית מעל פני המים) באמצעות כיתוב על הדופן...
אבל אני מניח שגורמים מקצועיים יותר מתרגשים מזה פחות, אז שיהיה... |
חשיפה באתר ח"י: עוד שתי סטי"לים בשרות..
|
תמונות נדירות (בעיני...) של הדבורים הראשונים
המקום היחיד ברשת בו מצאתי תמונות ברורות של הדבורים הראשונים, בהן ניתן לראות את החימוש שהיה מותקן בהם: שלושה צריחי מק"כ כפולים.
לא ברור לי אגב איך הופעלו הצריחים - ידנית, כינון חשמלי? (אני מרשה לעצמי להניח שלא היו מכונני מכ"מ). בתמונות לא נראה שיש מקום למפעיל בצריחים, אבל ראיתי כאן בפורום תמונות של יתושים מברדאוויל בהם נראה צריח דומה מלפנים ובתוכו יושב מפעיל. http://submarines.dotan.net/private.../naftul/p28.htm |
בהחלט תמונות יפות
ידוע לך מה הקשר לשייטת הצוללות? זה אולי שני הכלים הרחוקים ביותר אחד מהשני בחיל, בכל פרמטר אפשרי של הפעלה.
|
ממה שאני מבין מתוך האלבום עצמו, בזמן הגעת הדבורים הראשונים הופעלו חלקם ע"י שייטת הצוללות, וזאת מאחר ואחת מצוללות ה-T כבר הושבתה (כמדומני שהלווייתן) וכך נותרו אנשיה "פנויים" לתפעול הדבורים. אגב במלחמת יום כיפור לא הופעלה למיטב ידיעתי אף צוללת, ואכן ניתן לראות באלבומים את אנשי שייטת הצוללות מתפעלים סירות בתעלה...
|
תודה על ההבהרה
|
והסרט
|
תיקון קל:
AD= Arneson (surface) drive (ולא Arrison) |
האפלה
מונע ברק של החלונות בלילה
|
אחלה סרט
בקטע של המטווח רואים יפה מאוד שני דברים: 1) עד כמה הטייפון שינה את צורת הלחימה- עד הכניסה שלו שלירות הירי הייה מתבצע רק אחרי פתיחת דופן מלאה והדלקה של הקסנון. היום הכלים יכולים להעסיק מטרות מטווחים כפולים, וללא חשיפה.זה הירי בבודדת שרואים בתחילת הקטע. 2)סגנון הירי- אחרי מכת אש ראשונה של כל הקנים, מתחילים לטפטף. זה יותר רצף ירי קבוע על המטרה ודורש כל הזמן ערנות של התותחנים/ מקלענים לשאר הקנים בספינה. |
ציטוט:
|
נהדר!
יופי של פלגה 916, אחלה חבר'ה, אבל האיכותיים באמת מגיעים ל914. |
שייטת 13 ופלגה 916 תרגלו נטרול אויב בלב ים
http://www.idf.il/1133-15932-he/Dover.aspx
בשבוע שעבר התעוררו לוחמי פלגה 916 שבאשדוד לבוקר לא שגרתי: בשיתוף עם יחידת סנפיר, חיל האוויר ושייטת 13, השתתפו כלל ספינות הפלגה באימון שלא נראה כמותו בעשר השנים האחרונות. הלוחמים התאמנו לקראת תרחישים שיכולים לקרות בכל זמן ובנוסף התנסו במספר תרחישים שיכולים להתרחש גם במהלך הפלגה שגרתית. פלגה 916 השוכנת בבסיס אשדוד, מורכבת מספינות מדגם "דבורה" ו"שלדג". במהלך האימון, שהתרחש בנוכחות הדרג הבכיר של הפלגה, התקיימו מספר תרחישים: נטרול אויב בלב ים, סודרי הפלגה, תקלות בספינה, פינוי פצוע על ידי מסוק וכל זה תחת עמידה בזמנים קצובים. על האימון פיקד אל"ם דרור פרידמן, מפקד הבסיס, שבא לראות מקרוב את מוכנות הלוחמים למצב אמת. בשבוע שעבר התעוררו לוחמי פלגה 916 שבאשדוד לבוקר לא שגרתי: בשיתוף עם יחידת סנפיר, חיל האוויר ושייטת 13, השתתפו כלל ספינות הפלגה באימון שלא נראה כמותו בעשר השנים האחרונות. הלוחמים התאמנו לקראת תרחישים שיכולים לקרות בכל זמן ובנוסף התנסו במספר תרחישים שיכולים להתרחש גם במהלך הפלגה שגרתית. פלגה 916 השוכנת בבסיס אשדוד, מורכבת מספינות מדגם "דבורה" ו"שלדג". במהלך האימון, שהתרחש בנוכחות הדרג הבכיר של הפלגה, התקיימו מספר תרחישים: נטרול אויב בלב ים, סודרי הפלגה, תקלות בספינה, פינוי פצוע על ידי מסוק וכל זה תחת עמידה בזמנים קצובים. על האימון פיקד אל"ם דרור פרידמן, מפקד הבסיס, שבא לראות מקרוב את מוכנות הלוחמים למצב אמת. בהפלגה לעבר היעד הבא, החלו הספינות במספר תרגילים בהם הפיקוד העליון נמצא בשליטה מלאה במערך הספינות. בתחילה החלו את ההפלגה כאשר הספינות חוברות זו לזו. "לראות את כל הספינות יחד, נותן כוח וגאווה ומשרה תחושת ביטחון שאין כמותה", מספר סמ"ר עופר חסיד, מפקד מכונה באחת הספינות בפלגה. רב"ט יוחאי זכות מתאר את תחושותיו במהלך ההפלגה: "זו הרגשה מטורפת לראות את הספינות ביחד. איחוד הכוחות במטרה לשמור על מדינת ישראל, שווה הכול". בסדרת תרגילי-ים, ניתן היה לראות את שיתוף הפעולה הנרחב בין מפקדי הספינות ואף את יכולתם של ספינות הבט"ש לתפעל כל אירוע חבלני, גם עם קושי של כוחות רבים בים. בטור ארוך של דבורות ושלדגים, יחד עם יחידת סנפיר, נפרסו הספינות לאורך רצועת החוף, בתמונה ששווה אלף מילים. כל לוחמי הספינות עלו לסיפון לצפות במחזה המדהים שלא קרה מזה עשור, נדהמים מגודל העוצמה וחשים תחושת ביטחון שאין כמותה. סגן אמיר, מפקד דבורה, עמד יחד עם חייליו על גשר הספינה כשהוא מתבונן אל הכוח של חיל הים, הוא יודע: "אנחנו פה לשמור על ביטחון מדינת ישראל". לאחר מכן הוסיף סגן אמיר: "העוצמה שיש לחיל הים, אדירה. לראות את כל הספינות יחד מול חופי הארץ נותן המון גאווה וידיעה כי אזרחי מדינת ישראל יכולים לישון טוב בלילה". "היה לי העונג לראות את העוצמה של פלגה 916. הוכחתם מקצועיות, מהירות ונחישות", אמר בסיום האימון מפקד הבסיס אל"ם פרידמן. בחזרה לבסיס עברו הכוחות בצמוד לחופי ישראל, על מנת להראות לאזרחי המדינה כי יש להם במה להיאחז. סגן אמיר, מפקד הדבורה סיכם כי "עמדנו בכל המטרות שהצבנו לעצמנו, הסודרים היו בקצב טוב ועם כמות ספינות שכאלה התנהלנו ביעילות גבוהה". |
כתבת המשך מבמחנה
|
צוללנים מתפעלים דבורים
אכן זה היה המצב, גיוס אוגוסט 1972 (ואולי עוד?) הוסמכו לצוללנים אבל לא היו צוללות כשירות ולכן הופנו בחלקם לתפעל דבורים כאנשי צוות.
|
אשדוד ים: סיירת "כריש" השלימה אימון אל מול חופי עזה
במהלך האימון תורגלה לראשונה מיומנות של ירי מדויק להשבתת ספינות, שמצמצמת פגיעה בחיי אדם
http://www.idf.il/1133-20300-he/Dover.aspx |
גלים, רקטות ומרדפים: 30 שעות בים של עזה
לראשונה בצה"ל, חיל הים אפשר לכתב להצטרף לפעילות בט"ש מבצעית מול חופי עזה – אבל בתנאי אחד: הוא חייב לעבור 30 שעות יחד עם הצוות. שי לוי נענה לאתגר וכך מצא את עצמו על סיפונה של ספינת השלדג "הפנינה השחורה", זינק איתם לבדיקה של ספינות פלסטיניות חשודות, צפה במתח בשמיים זרועי הכוכבים כאשר הגיעו התרעות על ירי טילים, ולמד איך שירה בציבור בלב ים יכולה להעלות את המורל
http://www.mako.co.il/pzm-units/nav...cff11b41006.htm [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img.mako.co.il/2015/01/22/IMG_9467_c.jpg] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img.mako.co.il/2015/01/22/IMG_9361_c.jpg] |
כתבה מבמחנה
|
דרום כחול - כתבה נוספת מבמחנה על פלגה 916
|
משמר החוף: כוחות הצבא דרוכים במים המסוכנים והנפיצים מול חופי עזה
http://www.maariv.co.il/news/military/Article-530853
מרחב הדיג הפסטורלי מול הרצועה יכול להפוך ברגע לאזור קרב. הפלגה לילית עם חיל הים חושפת איך נמנעים מהתדרדרות: "כל אירוע יכול לגרור אלימות" |
שירת הדבורה: "הגיוון בספינה מדהים. יצרנו סלט אחד גדול וטעים"
http://www.maariv.co.il/news/military/Article-581356
דרוזי, תלמיד ישיבת הסדר מניו יורק, חייל בודד וחיילים מהפריפריה ומהמרכז יצרו פאזל אנושי על ספינת דבורה שמפטרלת מול רצועת עזה. "אנחנו משפחה אחת גדולה" |
שנתיים לצוק איתן: כיצד השתנתה הזירה הימית מול "קומנדו חמאס"?
|
הו רב חובלת
https://www.yediot.co.il/articles/0...5358862,00.html
אחרי שהייתה אצנית מקצועית, סיימה בהצטיינות קורס חובלים ושירתה כסגנית קצין נשק בספינת טילים, סגן דנה עבודי היא מפקדת ספינת הדבורה הראשונה בגזרה הדרומית הסוערת • "זו זכות גדולה לצד אחריות רבה", היא אומרת, "אני שמחה על ההזדמנות לפקד על צוות של לוחמים באחת הזירות המבצעיות והמאתגרות בזרוע הים" |
מסקנה מהכתבה: אור כהן לא תהיה מפקדת סטי"ל?
מהעובדה שרס"ן אור כהן מוזכרת בכתבה כחובלת במיל., אני מבין שלמרות ההכרזות הגדולות לפני כמה שנים על הפיכתה ל"מפקדת הסטי"ל הראשונה בצה"ל" (שהיו למעשה הודעות על כניסתה למסלול חונכות לפיקוד בלבד, אך פומפמו כאילו שקיבלה פיקוד בפועל) היא למעשה לא השלימה את ההכשרה, לא קיבלה פיקוד והשתחררה מצה"ל.
יש למישהו פרטים? |
מקפיץ. יש למישהו תשובה לגבי מה קרה עם אור כהן?
ציטוט:
|
תיעוד: כך סוכלה הברחת חומרים לייצור טילים של חמאס מסיני
https://13news.co.il/item/news/poli...y/mum5x-267860/
לוחמי חיל הים השתלטו בחודש שעבר על שני כלי שיט פלסטיניים, שהיו בדרכם מרצועת עזה לסיני כחלק מהברחת חומרים שמשמשים את ארגון הטרור לייצור אמל"ח. "מציבים במרחב הימי גבולות ברורים" |
ספינות משודרגות ורחפנים: המלחמה הימית של צה"ל בהתעצמות חמאס
https://www.ynet.co.il/news/article/s1blpa069
עוד לפני מבצע "עלות השחר" זיהו בחיל הים התגברות במאמצים של ארגוני הטרור ברצועת עזה להבריח אמצעי לחימה מתקדמים ואמצעים לדיוק ירי רקטות. ברוב המקרים, שהיו בעיקר אל מול חופי רפיח, הניסיונות סוכלו בסיוע מערכת לאיתור הברחות תת-ימיות וספינות "הצרעה" החדשות |
כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:42 |
הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©