|
||||||||||||||||||||
|
האם בקר אוויר אמור להיות בעל ידע בתרגילי קרבות אוויר?
שלום לכולם
קצת בהרחבה על השאלה שבכותרת: עד כמה שידוע לי בקרי אוויר (צבאיים) אמורים לכוון את המטוסים כך שיגיעו לקרב אוויר בעמדת יתרון, אם כך, האם בקרי אוויר אמורים לדעת לפחות את הבסיסים בתרגילי קרבות אוויר, כך שידעו איך לכוון את המטוסים לעמדת יתרון? האם הם מקבלים הכשרה בנושא? או שהמידע רק מועבר ע"י הבקרים לטייסים שבאוויר והם אלו שלוקחים את ההחלטה איך ובאיזו נקודה להגיע לקרב בעמדת יתרון ? האם לדוגמא, כאשר מתכננים להציב מארב אווירי הבקרים שותפים בסוד התיכנון? או כפי שנכתב לעיל, הכל בידי הטייסים או במפקדת החיל בלי שום קשר לבקרי האוויר? תודה |
ממש ממש לא...זה לא תפקידם!
|
יש בקרים שעוברים הכשרות מתאימות
אין סיבה לפרט מהן.
|
ניתן לומר שלמעשה יש בקרים שמתמחים ביירוטים - ניר כפרי הוא דוגמה טובה, צחי יספר לנו ודאי כמה הפלות יש לבחור.
אגב, למיטב ידיעתי הדוקטרינה הסובייטית דגלה בכך שמי שמנהל את היירוטים הוא הבקר בלבד, ולטייסים יש מעט שליטה על הדרך - לכן הבקרים הם "איכותיים" יותר מהטייסים. |
יאיר כפרי, לא ניר כפרי
הנה ראיון אתו:http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...=50&docID=19548
|
ציטוט:
מארב אווירי אינו איזה תכנון ליום כיף טייסתי. כאשר עושים דבר כזה, יש תכנון די רחב, ושותפים בו גורמים ממפקדת ח"א, וגם מיחידות הבקרה. |
בקרים טובים הם בקרים שיודעים לספק מידע מעבר להכוונה הראשונית
כמובן שהם צריכים להבין בקרבות אויר ו"לחוש" את המקומות בהם הם יכולים לעזור כאשר הדבר נדרש.
לשם כך הם מוכשרים וגם מתאמנים בהתאם. כולל תחקירים עם צוותי האוויר לאחר הקרבות. כמו בכל מקצוע, יש טובים יותר ויש טובים פחות. |
יערי, אני בטוח שיצא לך לשמוע יותר מפעם אחת אצ"א אומר לבקר לשתוק. לא כך? :)
|
ודאי שיצא, ואפילו לטובים שבהם.
וזה לא על מנת להעליב אלא שבשניות הלחוצות של הקרב לעיתים אתה צריך להורות על כך (אין זמן לנימוסים והליכות. לא ניתן אחרת) כאשר אתה חושב שהדיבור של הבקר כרגע יותר מפריע מאשר עוזר (למשל כאשר תמונת הקרב ברורה לך וחשוב לך שהקשר עם שאר המטוסים בקרב יהיה פנוי לתאומים והתרעות).
אפילו בין שני אנשי צוות באותו מטוס הדבר קורה כשצריך. |
רוצה ציטוט (לא לגמרי מדויק)?
אורי אבן ניר (מ.ט הסילון הראשונה): "בקר, אתה מפריע לנו עכשיו"
שלמה וינטראוב (קטום האצבע): "בקר שתוק!" אורי אבן ניר: (משהו דומה) ק"א בזירה הצפונית. אי שם בשלהי מלחמת ההתשה. אל תבקש יותר כי זה כבר 37 שנים אחורה ויש גבול לשטויות שאני זוכר. התערבות הבקר ב-"שלום הגליל" הייתה הרבה יותר טובה; רק טיפים טובים ורק במקום. |
ומצד שני
כאשר פאלק וקולר נכנסו זה בזה - התמרון היה ברור לבקר, וליושבים במתק"א - והם נמנעו להתערב בקשר ולהתריעה בפני הטייסים על היותם במסלול התנגשות.
|
ציטוט:
לבקר זה בלתי אפשרי מה שאתה מתאר, ליושבים במתק"א אולי אבל זה גם זה די בעיתי.. |
OK. מוותר על הבקר
דובר אז בהרבה על סמכות ה"צופים" במתק"א להתערב בקשר תוך כדי הקרב, ולהתערב (נדמה לי שאפילו לא היתה להם אפשרות טכנית לעשות זאת - מאחר שיכלו רק להאזין).
בכל אופן - זאת היתה אחת התאונות שעוררו דיון ער אם יש מקום להתערבות בקשר בעת קרב אוויר או לא (בדיעבד - כנראה ששרבבתי את הבקר לכאן כי הנושא עלה בדיון עם אנשי בקרה, ובהם גם זה שהוזכר לעיל - בפורום בביסמ"ת). |
ואי אפשר בלי תמונה..
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2314/2319565772_d6577ddd3f_o.jpg] למזהה יוענק חול מארצנו הקדושה. ולמי שלא יודע את גובה ההר נאמר נו נו נו :). |
בקר יירוט
נכון מאוד - ברוסיה הגדולה הבקרים הובילו לקרב וממש שלטו באופרציה,
אצלנו בקר טוב יכול לעזור בדרך למפגש וכאשר יש נעילת מכ"ם או קשר עיין הקרב מתנהל לפי כישורי הטייס או המוביל עד לDOG FIGHT צמוד בו הטייס נלחם לבדו , גם במהלך קרב אויר יכול הבקר לעזור בהכוונה ובהתראה על מטוס מאיים אם הוא בתמונה - יש בקרים טובים שמסוגלים להמשיך ולשמור תמונת קרב כל משך המפגש. ביירוט הבקר ממש שולט על נתיב הטיסה שיבצע מיירט בדרך. הפלת המיג הסורי שצילם בגבהים של 60K ולא היינו מסוגלים להפיל אותו הרבה זמן נעשתה בעזרת בקר מנוסה וטייס F15 מנוסה, אני חושב שצינקר הפיל אז - פורסם כבר בנתיים. |
פאלק וקולר ז"ל
אויה - לכלכת הפעם.
הבקר לא ידע ולא היה יכול לדעת -רק לנחש - שהמטוסים יתנגשו במהלך הקרב. גם במתק"א לא הייה אפשר להציל את הטייסים הנ"ל, המערכת אז הייתה פרמטיבית למדיי, לתחקור בלבד. המערכת של BVR שהיתה זמינה לח"א רק 8 שנים מאוחר יותר היתה יכולה למנוע התנגשות אוירית כמו זאת. חבל להשמיץ סתם. |
לא מדובר בהשמצות
אני חוזר ואומר שעניין הבקר נכנס כאן בטעות.
במתק"א ראו שהמטוסים נמצאים במסלול התנגשות, אך לא יכלו להתריע בשל ציוד שאיפשר להם האזנה בלבד. לגבי יכולת הראיה שלהם - אני חולק עליך כאן. לא בגלל היכרות מעמיקה עם המערכת - אלא עפ"י מה שנאמר בזמנו ע"י אנשי היחידה וגורמי בקרה שהיו מקורבים לעיניין. האם הם היו מהינים מספיק? איני יכול לאמר. בהתחשב בכך שהכשרת הבקרים (ואחרים) נעשתה בסביבה הקרובה לנו - הנושא היווה שיחת היום ודובר בו בהרחבה ברמות שונות בקרב הסגל בבסיס (בין אם בקרב "משוחחי המרפסת" והן בקרב המקצועיים יותר). אאל"ט - הנושא זכה להתייחסות גם בתוכנית "טובים מאיקרוס" ששודרה זמן קצר לאחר מכן. ואם לא הבנתי נכון, או שסתם הוטעיתי - גם את זה אני מוכן לקבל. |
יב"א דרומית, נ.ג. 869?
|
אני מקווה שאין כוונה לענות על השאלה הזאת
|
אין בזה שום סוד, ויש מספיק אנשים שעוברים באזור, גם כאלה שעוסקים בשטויות בגבול עם מצרים.
|
כנראה שבצנזורה עדיין לא ערים לכך
בכל אופן - תמונה דומה - נפסלה לפרסום.
|
אסור לפרסם תמונות של האנטנות ברזולוציה שתאפשר זיהוי שלהן (מי שמתעסק באנטנות יכול ללמוד לא מעט מזה).
|
ומשהו ששמעתי, שמהווה שיא השיאים: "סתמי ת'פה, פוסטמה" (ומח"א עולה מיד על התדר).
יהיה מעניין אם מישהו יכול לאמת את זה :). |
שתי כתבות מעניינות מבמחנה בנושא הבקרה האווירית
![]() ![]() |
והנה כתבה נוספת על כפרי שהתפרסמה בבטאון לפני 20 שנה...
שימו לב שהצנזורה הדרקונית דאז בכל זאת החמיצה את סמל מערך הבקרה
![]() ![]() ![]() |
תעופה אזרחית בלחימה: כך חיל האוויר מתכונן למערכה הבאה
החיל הגביר את שיתוף הפעולה עם רשות התעופה האזרחית, זאת במטרה לצמצם את הפגיעה בטיסות אזרחיות בשמי ישראל במערכה הבאה: "אסור לתת לאויב לקחת את הנכס הזה - מדובר ביעד לאומי"
http://www.idf.il/1133-21520-he/Dover.aspx הנה הכתבה על מינויו של אל"ם רן תורג'מן למפקד מערך הבקרה לפני 4.5 שנים http://www.iaf.org.il/4591-32870-he/IAF.aspx |
איך מנהלים את המרחב האווירי בשפה זרה?
השפה האנגלית השתלטה בשבוע שעבר על יחידת הבקרה הצפונית, כאשר אנשיה תרגלו "יום אנגלית". המטרה: שיפור התקשורת בין חיל-האוויר לבין צוותים מרחבי העולם. "עלינו לדעת לתקשר איתם כדי להצליח לנהל את המרחב ולהביא אותם בבטיחות אל יעדם"
http://www.iaf.org.il/4418-44759-he/IAF.aspx [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/5/66795.jpg] |
איך יראה מערך הבקרה בעוד עשור?
בהתאם לשינויים האסטרטגיים המתרחשים בסביבה, הן בחיל-האוויר והן במדינות השכנות, משתנה גם מערך הבקרה. על-מנת לבחון את השינויים ולהביא להתייעלות תוך שמירה על אפקטיביות ורלוונטיות נפגשו בכירי וותיקי המערך ודנו במקומו בעוד עשור
http://www.iaf.org.il/4419-44863-he/IAF.aspx [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/8/56368.jpg] |
היב"א הצפונית מתרגלת לחימה
בכדי לשמור על כשירות ללחימה התקיימה השבוע ביחידת הבקרה הצפונית ביקורת כשירות ללחימה בגזרת הצפון. לאורך האימון התמודד המערך שתפקידו מרכזי בהגנת שמי המדינה עם האיומים הרלוונטים
http://www.iaf.org.il/4419-44876-he/IAF.aspx |
יחידת הבקרה מבקרת באוגדת עזה
http://www.iaf.org.il/4425-45386-he/IAF.aspx
יחידות הבקרה האוויריות מקשרות בין תאי השליטה של חיל-האוויר לבין כלי-הטיס בשמים, ומפקחות על התמונה האווירית. במסגרת המוכנות לגזרת עזה, יצאו הבקרים מהיחידה הדרומית לסיור באוגדת עזה ולמדו על מאפייני הגזרה וסיוע באש מן האוויר [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/5/68845.jpg] |
צוערי קורס בקרים 100 מקבלים סיכות
רגע לפני שהם מסיימים את ההשלמה החילית ומקבלים את דרגות הקצונה, צוערי מערך הבקרה השלימו עוד שלב בדרך להיותם בקרים מן המניין וקיבלו אתמול את סיכת הבקר. "עתיד מערך הבקרה ואיתו בטחון שמי המדינה מונח מעתה גם על הכתפיים שלכם"
http://www.iaf.org.il/4426-45479-he/IAF.aspx [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/0/69060.jpg] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/9/69059.jpg] |
מבקרים באנגלית: קורס נאט"ו לבקרים
http://www.iaf.org.il/4426-45480-he/IAF.aspx
קורס נאט"ו לבקרים מיחידות הבקרה השונות של חיל-האוויר התקיים בשבוע שעבר בטייסת "הנחשון" בבסיס נבטים. למה בקרים ישראלים צריכים ללמוד לבקר באנגלית? ואיך זה קשור לעמיתות האסטרטגיות של ישראל בעולם? [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/2/69062.jpg] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/3/69063.jpg] |
מה עושה היב"א הצפונית בלילה?
מערך הבקרה אחראי על ניהול וסנכרון כלי-הטיס במרחב ושותף לכל פעולותיו של חיל-האוויר. אנשיו עובדים מסביב לשעון בכדי להגן על שמי המדינה ולבצע את עבודתם המבצעית. הצצה ללילה ביחידת הבקרה הצפונית
http://www.iaf.org.il/4444-46160-he/IAF.aspx [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/SIP_STORAGE/FILES/0/70070.jpg] |
מה היה קורה אם לא הייתה בקרה?
http://www.iaf.org.il/4447-46467-he/IAF.aspx
שיתוף הפעולה בין הבקרים לאנשי צוות-האוויר והתקשורת ביניהם משפיעים רבות על הצלחת המשימה. לאחרונה התקיים לראשונה קורס משותף שהפגיש את מערך הבקרה עם מערך המסוקים ובדק: מהו מקומו של מערך הבקרה במשימות המסוקים? מסוק "יסעור" (CH-53) מוזנק למשימת חילוץ בגבול רצועת עזה כחלק מאימון. בעוד צוות המסוק מתארגן להמראה, מתחיל להגיע מידע מתא השליטה בחיל-האוויר אל אנשי מערך הבקרה הנמצאים בקשר עם הטייסים היוצאים למשימה. "כוח צה"ל עלה על מטען ברצועה, יש נפגעים", נמסר המידע מהתא והועבר על-ידי הבקר לצוות המסוק. "הדיווח האחרון שקיבלנו היה שיש חילופי אש. אנחנו לא מצליחים ליצור קשר עם הכוח". גודל האירוע ומאפייניו אינם ידועים עדיין, הערפל וחוסר הוודאות מורגשים באוויר. בינתיים מוזנקים לאזור כלי-טיס נוספים ולאחר מספר דקות מתבהר האירוע ומועבר דיווח מדויק שכולל את תמונת המודיעין הרלוונטית, מספר הפצועים ומצבם. "דקה לנחיתה", מדווח הטייס ובודק האם הלוחמים מוכנים בנקודה שנקבעה מראש. אנשי המסוק יודעים כי מדובר באזור מאוים, אך מבינים שעליהם להיכנס ולהוציא את הפצועים. המטרה ברורה: להיות כמה שפחות זמן על הקרקע כדי לבצע את המשימה הנדרשת. במקרה זה התרחיש המתואר התקיים כחלק מאימון, אך לא פעם חוו אנשי החיל אירועים מסוג זה בזמן אמת ונאלצו להתמודד עמם תוך יעילות, אחריות ועבודת צוות. בכדי להצליח לעשות זאת, התקיים לראשונה קורס שיתוף פעולה בין מערך הבקרה למערך המסוקים, שבמהלכו הגיעו בקרים מיחידות הבקרה השונות לטייסת "מובילי הלילה" המטיסה "יסעור" לימי פעילות משותפים. "אנחנו עוסקים הרבה בשיתוף פעולה עם טייסות קרב", העיד רס"ן רועי, בקר המוביל את תחום שיתוף הפעולה במערך. "לאור לקחי העבר הבנו שצריך לעשות צעד אל תוך עולם המסוקים, משום שהאימונים עם המערך שהתקיימו עד כה לא היו מספקים ולא הכינו את הבקרים לפעולה ביום פקודה". |
מה קרה כששולט ובקר נפגשו?
http://www.iaf.co.il/4449-46844-he/IAF.aspx
על-מנת לחזק את הקשר בין הבקרים למפקדי תאי השליטה ולהפוך את העבודה המבצעית לאפקטיבית יותר, הגיעו מפקדי התאים ליב"א הצפונית ונחשפו לפעילותה השוטפת של היחידה. בין הדברים שעמדו על סדר היום: האתגרים שבתקשורת ביניהם, הקונפליקטים והדילמות שעולות בתחומם [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/71169.jpg] |
מבקרים בתחרות: מרתון מערך הבקרה
אנשי מערך הבקרה הגיעו בשבוע שעבר לבסיס עובדה כדי להשתתף במרתון השנתי. הם הפגינו יכולות יוצאות דופן בשלל תרחישי קיצון ונלחמו ראש בראש במשימות הגנת שמי המדינה, תקיפה ותעבורה, והכל כדי לזכות בתואר הנחשק - היחידה הטובה ביותר לשנת 2016
http://www.iaf.co.il/4449-46847-he/IAF.aspx [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.co.il/SIP_STORAGE/FILES//0/67100.jpg] |
האיש בעמדת הבקרה ינצח
http://www.iaf.org.il/4460-49229-he/IAF.aspx
לעצור את התקיפה העלולה להביא לפגיעה בכוחותינו, להתריע מפני איום וליצור בטיחות תוך לקיחת סיכונים: קורס ייחודי מלמד את בקרי התקיפה לעמוד באחריות הרבה המוטלת על כתפיהם. כמו כן, משך שירות הבקר מוארך בשנה |
הצצה ליחידה ששומרת על שמי ישראל
http://www.maariv.co.il/news/military/Article-559987
במערך הבקרה האווירי מודים שלא ניתן לסגור הרמטית את הגבול במקרה של ירי מסיבי של חיזבאללה, מתחקרים את כישלונות היירוט ומעניקים מבט נדיר לעבודתם של מגני השמים ![]() |
תמיד בפעולה: יירוט כטב"ם אויב מעיניי היב"א
http://www.iaf.org.il/4464-49593-he/IAF.aspx
בשבוע שעבר יורט כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם) אויב בשמי רמת הגולן על ידי לוחמי מערכת ההגנה האווירית "יהלום" (פטריוט). מתי מחליטים ליירט כלי-טיס שמזוהה כאיום? מי מקבל החלטות בזמן אמת ואיך יודעים שמטרה יורטה בהצלחה? אתר חיל-האוויר מביא את סיפור הפלת הכטב"ם מזווית יחידת הבקרה האווירית |
משפחה מודרנית: מגוון תרבויות ביחידת הבקרה
http://www.iaf.org.il/4465-49614-he/IAF.aspx
לכבוד חג הסוכות יצאנו לפגוש את קבוצת הפיקוד הייחודית ביותר בחיל-האוויר. מתחת לסכך יושבים יחדיו מפקד גף מנהלה יוצא אתיופיה, מפקד גף הדרכה דרוזי, מפקד גף תעופה צ'רקסי ומפקד גף טכני אשר עלה מבלרוס. "להיות חלק מקבוצת פיקוד שכזאת מוכיח שבצה"ל כל ההזדמנויות פתוחות" |
"אתם משקפים את פניה היפות של הארץ"
http://www.iaf.org.il/4469-49935-he/IAF.aspx
מאות שעות אימונים וטיסות מבצעיות בכל שנה מתאפשרות בזכות מסירותם של אנשי המילואים של מערך הבקרה אשר מנהלים ומסנכרנים את שמי המדינה, לצד חיי משפחה וקריירה אזרחית |
כיצד מתכונן מערך הבקרה לכל תרחיש?
http://www.iaf.org.il/4478-50486-he/IAF.aspx
מערך הבקרה משמש כעיניים של חיל-האוויר תוך כדי ניהול וסנכרון המרחב האווירי של מדינת ישראל. כיצד מתאמנים במערך הבקרה לתרחישים המורכבים ביותר? מה נדרש מבקר טיסה בעת פעילות מבצעית? ואיך אימון בסימולטור הופך ברגע אחד למציאות? |
מפקד מערך הבקרה מסכם כהונה עמוסה
http://www.iaf.org.il/4478-50493-he/IAF.aspx
במהלך ארבע השנים האחרונות פיקד אל"ם ע' על מערך הבקרה האחראי על הוצאתן לפועל של כל משימות חיל-האוויר, מקטנה ועד גדולה. בראיון מיוחד הוא מספר לאתר חיל-האוויר מה זה אומר לנהל את המרחב האווירי המסובך ביותר בעולם |
מגיני השמיים: מי אתה בקר מוטס?
http://www.iaf.org.il/9072-50881-he/IAF.aspx
הם משרתים ביחידות הבקרה האזוריות, ולאחר שצברו ניסיון מקצועי כבקרי טיסה הם עולים שלב ומבצעים בקרה ממרומים. הכירו את הבקרים המוטסים, האנשים שמאפשרים לחיל-האוויר לפעול בכל נקודה על הגלובוס. טור אישי |
על פסגת ההר: יחידת הגילוי של חיל-האוויר
http://www.iaf.org.il/9072-50871-he/IAF.aspx
היא ממוקמת על פסגה גבוהה במיוחד, משמשת כעיניים של חיל-האוויר באזור המרכז ואנשיה אמונים על הטיפול במערכות הגילוי והקשר של מערך הבקרה: יחידת הגילוי של חיל-האוויר בבעל-חצור חוגגת ארבעה עשורים של הגנה על שמי המדינה |
מפקד יחידת הבקרה הצפונית מסכם שלוש שנות עשייה מבצעית
https://www.iaf.org.il/9287-52415-he/IAF.aspx
בין שגרה לחירום ולאחר שלוש שנים מלאות עשייה, סא"ל ע' מסיים את תפקידו כמפקד היב"א (יחידת בקרה אזורית) הצפונית. בשיחה עם כתבת האתר הוא מסכם את תפקידו כמפקד אחת מהיחידות המבצעיות ביותר בחיל ומתייחס לעבר, הווה ועתיד היחידה, שדבר לא חומק מעיניה |
גוזרים את הסרט: נפתח בית הספר החדש לבקרה אווירית ופיקוח טיסה
https://www.iaf.org.il/9283-52299-he/IAF.aspx
אתמול (א') ציינו את הקמתו של בית הספר לבקרה אווירית ופיקוח טיסה בבסיס עובדה. בטקס מיוחד בראשות מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין ובכירים נוספים ממערך הבקרה האווירית והפיקוח, חגגו את תחילתו של עידן חדש בהכשרת הבקרים ופקחי הטיסה של החיל |
מפקד מערך הבקרה ופיקוח הטיסה היוצא מסכם שירות
https://www.iaf.org.il/9460-53843-he/IAF.aspx
לאחר כשלושים שנים בחיל ושלוש שנים בהן פיקד על מערך הבקרה ופיקוח הטיסה, במהלכן בין היתר הוצבה הפלטפורמה האווירית "טל שמים" שמשמשת לצורכי גילוי והתרעה של איומים מתקדמים בשבוע שעבר, הוא מסיים את תפקידו - נקודה טובה להסתכל לאחור על הדרך שעבר ולהכיר את האדם מאחורי התפקיד |
כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:48 |
הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©