09-05-2022, 17:33
|
|
|
חבר מתאריך: 26.11.18
הודעות: 127
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי MS_Rogue
רק בגלל שלגרמניה שיקולים שונים לא אומר שמה שנכון עבורם נכון עבורנו
|
רק ישראל והמארינס בחרו ב-CH-53,
כל השאר בחרו בצ'ינוק, למארינס יש את הסיבות שלהם לבחירה, בעיקר יכולת נשיאה גדולה יותר,
בספק לכמה שהיא רלוונטית לחיל האוויר.
מה הסיבה שחיל האוויר בחר ב- CH-53, לפי הפרסומים יכולת טיסה אל-חוט,
ו'מערכת הבריאות' שלו: המסוק עתיר בחיישנים ומזהיר כשצריך להחליף חלק, לא לפי תוכנית טיפולים קבועה מראש, אלא לפי הבלאי שמצטבר בו.
אתה לא זורק כסף וזמן של טכנאים על איתור תקלות ועל החלפת חלקים שבדיעבד עוד אפשר היה לטוס איתם. בטווח הארוך זה יחסוך הרבה כסף"
לדעתי הסיבה היא שחיל האוויר הוא פשוט חיל חסר התחשבות,
הציבו להם תקציב לקניית מסוק ויש מסוק אשר עומד בתקציב,
אבל חיל האוויר פשוט אמר לממשלה קפצו לנו, יש לנו את המסוק שאנחנו רוצים
ומימון זה כבר בעיה שלכם.
אם היו נותנים לחיל האוויר 4 מיליארד ואומרים להם תבחרו את המסוק שאתם רוצים
ואת העודף תשמרו לכם, הם היו בוחרים את הצ'ינוק.
ועוד משהו, הגישה של למתוח את המסוק עד לקצה אורך החיים שלו ומעבר,
היא גישה בעייתית, מעבר לבעיות המבצעיות ולעלות הגדולה באחזקה,
זה גורם לכך שתהליך הבחירה במסוק הבא יהיה דחוף יותר וכך ייתכן ופחות עמוק,
וכל זה בהנחה וארה"ב תספק את המסוק לפי ההזמנה, מה יקרה אם תהיה בעיה בייצור המסוק
או שיהיה משבר ביחסים ויסרבו לספק את המסוק,
חיל האוויר יישאר ללא מסוק כבד.
|